کد خبر: ۲۸۹۶۸

پیش‌شماره دوماهنامه تنوع زیستی و جانوری «پارک» منتشر شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، مجله پارک اولین نشریه تخصصی علاقه‌مندان و فعالان حوزه  دامپزشکی دام‌های کوچک و حیات وحش است که با سرفصل‌های زیست‌محیطی، آبزیان و شیلات،  دامپزشکی حیوانات خانگی، اکوسیستم‌ها و طبیعت‌گردی پایدار به صاحب امتیازی «امیر  خیرخواه» و سردبیری «سعید جباری» با رویکرد خبری، آموزشی و سرگرمی منتشر می‌شود.

در پیش‌شماره این مجله که ویژه اسفندماه بوده به قلم سردبیر آمده است: «پارک،  نام خوبی برای چنین رسانه سبزی به نظر می‌آید؛ از جنس طبیعت با مفهومی فراگیر از  تفرجگاه، گردشگاه و فضای سبز گرفته تا نمادی از عناصر جانوری و گیاهی زنده؛ نمادی  از زندگی مدرن باطراوت. مهم‌تر از اینها آنچه باعث انتخاب این عنوان برای مجله پیش  روی شد اینکه پارک را در سبک زندگی سالم نمی‌توان نادیده گرفت. ما و طبیعت، امروز  بیش از پیش به هم محتاجیم».

این فعال تنوع زیستی اضافه کرده است: «از نگاه ما رسانه سبز، رسانه‌ای است که در  کنار تمام استانداردهای حرفه‌ای و صنفی، خود حافظ محیط زیست باشد؛ هم در  اطلاع‌رسانی و هم در پروسه تولید. بنابراین از شماره‌های سوم به بعد در تولید کاغذ،  چاپ ماهنامه و فعالیت تحریریه، خلاقیت و اصول ویژه‌ای را ترویج خواهیم کرد که شاید  در نوع خود ابداع تازه‌ای در جامعه رسانه‌ای‌مان محسوب شود».

ماهی قرمز و دغدغه‌های نوروزی، تفاوت کبک پرورشی و کبک وحشی، فسیل و ردپای پس از  مرگ موجودات زنده، با سگتان دوئل نکنید، انتشار کتاب جدید اطلس نگهداری و بهداشت  گربه‌ها، آشیانه جانوران در کاکتوس غول‌پیکر ساگوارا، دانش‌آموزان و معلولان اولین  داوطلبان پروژه نذر درخت، گفت‌وگویی با خالق برند ایرانی غذای حیوانات خانگی و  ... از جمله تیترها و مطالب اصلی این مجله هستند».

 
نظر شما
ادامه