کد خبر: ۲۹۱۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
 
 

کشتارگاه آمل از استانداردهایی که سازمان دامپزشکی برای آن تعریف کرد برخوردار نیست و باید به کشتارگاه صنعتی تبدیل شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از سفیر هراز، در جلسه‌ای که پیرامون بررسی وضعیت کشتارگاه‌های سنتی باحضور فرماندار، معاون فرماندار شهرستان آمل، شهردار، رؤسای ادارات بهداشت، دامپزشکی و محیط زیست برگزار شد، فرماندار آمل با اشاره به این‌که کشتارگاه این شهرستان از چهار دهه قبل به این کار اختصاص دارد و پاسخگوی شهر نیست، یادآور شد: کشتارگاه آمل از استانداردهایی که سازمان دامپزشکی برای آن تعریف کرد برخوردار نیست و از سویی میزان مصرف گوشت شهرستان آمل از لحاظ سرانه جمعیتی نسبت به شهرهای دیگر بیشتر است.

وی با بیان عنوان این‌که ظرفیت کشتارگاه‌های شهرهای مجاور به اندازه 60 درصد کشتار آمل است، خاطر نشان کرد: شهر آمل در طول روز 400 راس کشتار دارد که مهمترین الویت ما برای کشتارگاه سلامت است و شهرداری به‌عنوان نهاد مربوطه باید ساماندهی این کشتارگاه را انجام دهد.

«احمد منفرد» به تلاش همه مسئولان شهرستان برای جایگزینی کشتارگاه صنعتی به جای سنتی اشاره کرد و گفت: شهرداری باید باهماهنگی شبکه بهداشت، محیط زیست و دامپزشکی کشتارگاه آمل را ساماندهی کند تا گوشت سالم به دست مردم برسد و این مشکل باید پس از دوسال حل و کشتارگاه صنعتی پیشرفته بهداشتی جایگزین این کشتارگاه سنتی شود.

شهردار آمل با بیان این‌که موادغذایی و مصرفی که به دست مردم می‌رسد باید بهداشتی و سالم باشد، خاطرنشان کرد: ما علاقه‌ای به باز بودن این کشتارگاه نداریم چراکه علاوه بر ضرردهی آلایندگی‌های زیست محیطی دارد و مشکلات اساسی برای شهروندان حومه کشتارگاه ایجاد می‌کند.

وی همچنین از احداث کشتارگاه صنعتی آمل تا 2 سال آینده خبر داد و گفت: کشتارگاه فعلی آمل باید تا احداث کشتارگاه جدید به صورت اساسی ترمیم و یا به‌طور کامل تعطیل و به شهرهای مجاور منتقل شود.

«احمد امیرسلیمانی» در پایان با اشاره به این‌که طبق مصوبه جلسه، کشتارگاه سنتی آمل را تا حد امکان ارتقاء می‌دهیم تصریح کرد: درمورد مذاکره با شرکت مسئول فعلی کشتارگاه خوش‌بین نیستم چراکه این شرکت به وعده‌هایی که داد عمل نکرد و بارها پس از بازدید از اقدامات این شرکت، عدم رعایت استانداردها را شاهد بودیم.

 

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مازیار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
0
0
کشتار سنتی وسط شهر!

بوی تعفن شب کل خیابون رو میگیره.
نظر شما
ادامه