کد خبر: ۲۹۲۲۲
خبرگزاری فارس: صنعت زنبورداری فاقد برنامه راهبردی است
 

رئیس انجمن زنبورداران و تولیدکنندگان عسل ایران گفت: در صنعت زنبورداری ما از فقر برنامه‌های راهبردی و منطقی در رسیدن به یک هدف‌گذاری مشخص رنج می‌بریم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «عبدالرضا بیگناه» پیش از ظهر امروز در نشست با جمعی از فعالان عرصه زنبورداری اردبیل اظهار کرد: امروز تولیدکنندگان و فعالان عرصه زنبورداری با مشکلات و نارسایی‌های روبه‌رو شدند که انجمن به تنهایی قادر نیست این مشکلات و نارسایی‌ها را حل و فصل کند.

رئیس انجمن زنبورداران و تولیدکنندگان عسل ایران گفت: در صنعت زنبورداری ما از فقر برنامه‌های راهبردی و منطقی در رسیدن به یک هدف‌گذاری مشخص رنج می‌بریم.

وی گفت: ساماندهی زنبورداران از بابت نحوه تولید و کنترل کیفیت و طبقه‌بندی عسل ایران نسبت به کیفیت و کمیت و همچنین جلوگیری از تولید و عرضه عسل‌های غیراستاندارد در سراسر کشور و شناسایی و برخورد با متخلفان اقدامات جدی در دستور کار است.

رئیس انجمن زنبورداران و تولیدکنندگان عسل ایران ادامه داد: با دستور مسئولان استانی و همت جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی در استان اردبیل در مقاطعی شاهد جمع‌آوری عسل‌ فروشی‌های تقلبی بودیم که امیدواریم در سایر مناطق نیز چنین حرکتی منجر به اقدام رضایت‌بخش به نفع تولیدکنندگان واقعی این عرصه شود.

بیگناه هدف انجمن تولید عسل سالم و طبیعی در تمام مناطق عسل‌خیز را در توزیع و عرصه عسل مرغوب و باکیفیت اعلام کرد و گفت: حمایت از زنبورداران پرتلاش که در طول سال با چادرنشینی همیشه در حال کوچ هستند مورد توجه ما است به طوری که این شرایط سخت را افراد کمتری می‌توانند تحمل کنند.

وی گفت: این قشر تلاشگر با کندوهایشان همیشه در حال کوچ به کوهپایه‌ها هستند و با هزاران مشقت تولید عسل می‌کنند.

رئیس انجمن زنبورداران و تولیدکنندگان عسل ایران با بیان اینکه عده‌ای عناصر فرصت‌طلب با هزاران نام و عنوان کلاهبرداری کرده و زحمات زنبورداران پرتلاش را به باد فنا می‌دهند، افزود: این کلاهبرداران و سودجویان کاری کردند که مردم راضی‌اند مربا را به 20 هزار تومان نیز بخرند ولی اعتماد نمی‌کنند که عسل را که یک رحمت و موهبت الهی است و از آن در قرآن به شفاءالناس یاد شده به نصف قیمت بخرند.

بیگناه یادآور شد: یکی از اهداف انجمن شناساندن عسل مرغوب به مردم است چرا که مردم ما عسل مرغوب را نمی‌شناسند و ما از ظرفیت رسانه‌ها استفاده می‌کنیم تا ویژگی‌های عسل خوب و مرغوب را به هموطنانمان بشناسانیم.

وی اظهار کرد: ما در انجمن به صورت مستقیم اگر قادر بودیم جلوی توزیع عسل تقلبی را بگیریم قطعا این کار را انجام می‌دادیم ولی ما در حد اختیارات و وظایفمان برخورد قاطعانه‌ای را با تولیدکنندگان عسل تقلبی انجام می‌دهیم.

رئیس انجمن زنبورداران و تولیدکنندگان عسل ایران افزود: باید از دامپزشکی گرفته تا مجموعه کنترل کیفیت و دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه فعال باشند چرا که عده‌ای از عناصر سودجو شکر آب شده را به نام عسل در شهرها و مناطق مختلف عرضه می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بیگناه در پایان سخنان خود گفت: اغلب این افراد به صورت قاچاق و دست‌فروشی در کنار جاده‌ها و برخی مناطق این گونه مواد را به نام عسل طبیعی به فروش می‌رسانند که امیدواریم با فرا رسیدن ایام تبلیغات، گردشگری و تابستان جلوی عسل‌فروشی‌های کنار جاده گرفته شده و بساط آنها جمع‌آوری شود.
 
 
نظر شما
ادامه