کد خبر: ۲۹۲۵۰
تعداد نظرات: ۳۳ نظر
رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی:
«دکتر حمید كهرام» افزود: در نیمه دوم امسال با افزایش تولید واكسن تب برفكی، به صادرات نیز دست می‌یابیم/ بی‌برنامگی در واكسیناسیون دام‌ها، دلیل اصلی شیوع PPR بود ...
 
 

حکیم مهر - رئیس موسسه تحقیقاتی واكسن و سرم سازی رازی گفت: در صورت تامین نشدن بودجه مناسب، تا سه سال دیگر ایران به كشور وارد كننده واكسن فلج اطفال تبدیل می شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر حمید كهرام» روز سه شنبه در نشستی كه با حضور خبرنگاران با موضوع نقش و جایگاه موسسه در تحقق اقتصادی مقاومتی برگزار شد، با اشاره به اینكه این موسسه حدود 40 سال است كه واكسن خوراكی فلج اطفال را تولید می كند، افزود: ایران جزو 10 كشور تولید كننده این واكسن است، ولی در صورتی كه تا سال 2018 تكنولوژی تولید واكسن تزریقی فلج اطفال را نداشته باشد، باید وارد كننده این واكسن شود.

وی در ادامه در خصوص فعالیت های موسسه در تولید واكسن های انسانی و دامی، اظهار داشت: موسسه رازی بزرگترین موسسه كشور در زمینه پیشگیری از بیماری ها در انسان و دام و طیور است، به طوری كه از 9 واكسن اجباری در كودكان، هفت واكسن در این موسسه تولید می شود.

وی با اشاره به اینكه تمام كودكان ایرانی از بیش از 30 سال گذشته تاكنون از واكسن های موسسه رازی استفاده می كنند، گفت: عملاً با استفاده از این واكسن ها از بیماری ها پیشگیری می كنیم و هیچكدام از كشورهای منطقه از تركیه گرفته تا پاكستان این تولیدات را ندارند.

رئیس موسسه تحقیقاتی واكسن و سرم سازی رازی افزود: این موسسه یك موسسه منحصر به فرد در خاورمیانه با تولیدات پزشكی است و هیچگونه وابستگی به خارج از كشور نداریم.

زمانی كه تولیدات موسسه كاهش یابد، اهمیت آن در كشور مشخص می شود

وی با اشاره به اینكه از 15 سال پیش تاكنون هیچ موردی از فلج اطفال در كشور مشاهده نشده، بیان داشت: در زمانیكه تولیدات موسسه كاهش یابد اهمیت این موسسه در كشور مشخص می شود، بطوریكه در سال 93 با كاهش تولید بعضی از واكسن ها روبرو شدیم كه در این زمان نقش موسسه رازی در پیشگیری از بیماری ها مشخص شد.

وی گفت: در سال 94 تمام نیازهای كشور برای واكسن های انسانی توسط موسسه رازی تامین شد، به طوریكه اكنون تمام مخازن وزارت بهداشت تكمیل بوده و برای سال 95 نیز این روند ادامه می یابد.

كهرام به بحث اقتصاد مقاومتی در بخش تحقیقات اشاره كرد و افزود: اقتصاد مقاومتی یعنی تكیه بر منابع داخلی و این موسسه یك گوهر در كشور است ولی هنوز شناخته نشده و از ظرفیت هایش به دلیل عدم حمایت و بودجه مناسب استفاده بهینه نمی شود در حالیكه توان كافی برای تولید تمام واكسن ها را دارد.

وی با بیان اینكه اقتصاد مقاومتی یعنی تولید واكسن فلج اطفال در داخل كشور، تصریح كرد: اكنون این واكسن به صورت قطره خوراكی (OPV ) تولید می شود، ولی بر اساس مصوبات سازمان WHO  بایستی واكسن فلج اطفال در تمام كشورهای تولید كننده آن تا سال 2018 به صورت تزریقی (IPV) تولید شود كه ویروس از حالت زنده به كشته تبدیل می شود.

نیاز به 100 میلیارد تومان اعتبار برای تولید واكسن جدید فلج اطفال

رئیس موسسه رازی گفت: تغییر تولید این واكسن احتیاج به تكنولوژی جدید دارد كه حداقل به 100 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، ولی متاسفانه هنوز بودجه ای برای ایجاد تكنولوژِی تولید واكسن تزریقی فلج اطفال مصوب نشده است.

وی افزود: این در حالی است كه خوشبختانه موسسه رازی در R &D  به واكسن IPV  فلج اطفال دست یافته و اكنون در مراحل تضمین كیفیت است، ولی این R &D بایستی به صنعتی تبدیل شود.

وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی شعار نیست و اقدام و عمل است و در صورت عدم تامین اعتبار، از سال 2018 به بعد موسسه دیگر نمی تواند واكسن را تولید و بایستی از خارج از كشور وارد كند، بطوریكه هم اكنون نیز مقداری از این نوع واكسن نیز وارد می شود.

كهرام با اشاره به اینكه اگر وارد كننده واكسن فلج اطفال شویم یعنی به اقتصاد مقاومتی عمل نكرده ایم، گفت: مشابه این موضوع، واكسن پنتاوالان (سه گانه) است كه اكنون وارد كننده آن شده ایم در حالیكه اگر بودجه مورد نیاز تامین شود، موسسه قادر به تولید این واكسن است ولی متاسفانه اكنون آن را از هندوستان وارد می كنند.

تولید 90 درصدی واكسن های دامی در كشور

وی به تولیدات واكسن دامی نیز اشاره كرد و افزود: هم اكنون حدود 90 درصد نیاز كشور به واكسن های دامی به وسیله موسسه رازی تولید می شود و اگر در تولید هركدام از واكسن ها با كمبود مواجه شویم، فجایع بزرگی در كشور رقم می خورد.

وی با اشاره به شیوع تب برفكی از سال گذشته در میان دام های سنگین، بیان داشت: اكنون شیوع این بیماری در میان دام های كشور نقش موسسه رازی را پررنگ تر می كند.

رئیس موسسه رازی با اشاره به اینكه در سال گذشته بودجه لازم برای تولید این واكسن تامین نشد و در نهایت این واكسن را وارد كردند، گفت: شیوع بیماری و پس از آن وارد كردن واكسن از خارج از كشور هیچ اثری برای كنترل و پیشگیری بیماری ندارد.

صادرات واكسن تب برفكی در نیمه دوم امسال

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در شش ماه دوم امسال میزان تولید واكسن تب برفكی به حدی می رسد كه به صادرات نیز دست می یابیم.

كهرام با تاكید بر نقش امنیت و پیشگیری از بیماری ها و ارتباط مستقیم آن با اقتصاد مقاومتی، تصریح كرد: تولیدات واكسن های دامی و به خصوص واكسن بیماری های مشترك، نقش مهمی در تامین امنیت و سلامت جامعه دارد.

وی گفت: موسسه با تولید واكسن های مهمی همچون آنتروتوكسمی به میزان 90 میلیون دز در هر سال كه در دام های كوچك در صورت ابتلا درمان ندارد، توانسته بیش از حد انتظار به موفقیت دست یابد.

بی برنامگی در واكسیناسیون دام ها، دلیل اصلی شیوع طاعون نشخواركنندگان كوچك

رئیس موسسه رازی به تولید واكسن PPR اشاره كرد و افزود: بیماری طاعون نشخواركنندگان كوچك در سال گذشته باعث تعداد زیادی مرگ و میر در دام های كوچك و حیات وحش شد كه نتیجه بی برنامگی در واكسیناسیون دام ها بود.

وی ادامه داد: هم اكنون تمام واكسن مورد نیاز كشور در موسسه تولید می شود و به دامپزشكی تحویل داده می شود و باید برای تمام گوسفندان استفاده شود.

وی به پیشینه این بیماری در كشور اشاره كرد و گفت: حدود 40 سال پیش بیماری طاعون نشخواركنندگان در دام های بزرگ شیوع یافت كه راه اندازی موسسه رازی در آن زمان با هدف تولید واكسن این بیماری بود كه موفق به تولید آن شد.

كهرام اضافه كرد: ولی متاسفانه از حدود چهار سال پیش این ویروس جهان را درگیر كرده كه با تغییر سویه، دام های كوچك و حیات وحش را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی افزود: واكسن PPR از سال 92 در این موسسه تولید می شود و امیدواریم در سال جاری با تولید بیش از 20 میلیون دز نیاز كشور را برطرف كنیم.

وی گفت: موسسه رازی سعی می كند با تحقیقات خود این واكسن ها را رشد و تكمیل كند و با جهان در ارتباط باشیم، ولی تقویت كیفیت واكسن ها باید به گونه ای باشد كه بهترین كیفیت را داشته باشیم.

سازمان دامپزشكی 30 میلیارد تومان به موسسه بدهكار است

كهرام یكی از مشكلات در بخش تولید واكسن های دامی را عدم تامین مناسب و به موقع بودجه دانست و افزود: موسسه رازی تمام نیازهای سازمان دامپزشكی را براساس تفاهم نامه ها تامین می كند ولی یكی از نقص ها، بودجه ای است كه برای بخش دامی توسط دولت پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: در پایان سال 93 سازمان دامپزشكی حدود 17 میلیارد تومان به موسسه مقروض بود كه نتوانست به طور كامل پرداخت كند و در پایان سال 94 نیز 30 میلیارد تومان این سازمان به موسسه مقروض شد و این در حالی است كه كل قرارداد سال 94 با دامپزشكی حدود 40 میلیارد تومان بود.

رئیس موسسه رازی بیان داشت: اقتصاد مقاومتی یعنی اینكه نقاط حساس در كشور را شناسائی كنیم و به این نقاط رسیدگی شود كه یكی از نقاط حساس تامین امنیت است كه برعهده موسسه است و باید به این موسسه كاملاً رسیدگی شود.

وی گفت: با بودجه های موجود توان تولید بیش از این میزان را نداریم، در حالیكه موسسه ظرفیت و پتانسیل های موجود برای تولید بیشتر و با كیفیت بهتر را دارد.

وی اضافه كرد: در صورتیكه بودجه كافی برای تولید واكسن PPR تامین شود، توان تولید این واكسن تا 40 میلیون دز را داریم.

كهرام افزود: اقتصاد مقاومتی به معنای دورنگری و دوری از روزمرگی است.

توان تولید 70 درصد واكسن های طیور را داریم ولی متاسفانه بازار به ما این اجازه را نمی دهد

رئیس موسسه رازی همچنین به تولیدات واكسن در بخش طیور اشاره كرد و گفت: هم اكنون حدود 40-30 درصد واكسن مورد نیاز در این بخش در موسسه تولید می شود و مابقی از خارج از كشور وارد می شود، در حالیكه توان تولید تا 70 درصد را داریم ولی متاسفانه بازار به ما این اجازه را نمی دهد.

وی با تاكید بر اینكه اقتصاد مقاومتی یعنی تقویت تولید داخل، افزود: تولید گوشت سفید ایران یكی از بازارهای بین المللی است و تمام كمپانی های تولید كننده واكسن طیور، ایران را به عنوان كشور هدف قرار داده اند و اگر هر واكسنی با موفقیت در ایران مصرف شود، در دیگر كشورها نیز بازار پیدا می كند.

وی دلیل این برتری را پیشرفته بودن مرغداری های ایران در منطقه دانست و تاكید كرد: صنعت مرغداری ایران برای دیگر كشورها یك الگو است.

موسسه تحقیقاتی واكسن و سرم سازی رازی از 90 سال پیش در كرج راه اندازی شده است.
 
 
انتشار یافته: ۳۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
0
0
.................................................. چند ماه است شب و روز نداریم از دست داد و بیداد دامداران و جنگ و دعوای دامداران
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
0
1
کسی نیست از ایشان بپرسد چرا واکسن دوگانه انتروتوکسمی قانقاریا نمی سازند تا فشار و هزینه دامداران کم گردد ، همه می دانند انترو و قانقاریا را می شود در یک واکسن گنجاند
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
0
1
آقای [دکتر] کهرام مصاحبه شما را دیدم یاد .................. افتادم .......................... ،شما جواب این چند سوال را بدهید
1- چرا 5 ماه بخش تب برفکی در بحبویه بیماری تعطیل بود .
2- قضیه مرخصی فرستادن همکاران تا فروردین چه بوده
3- دلیل بی کیفیتی واکسن تب برفکی رازی که در عمل وجود دارد چیست
4- چرا به هر طریقی موسسه اجازه نمیدهد واکسن رازی توسط سازمان کنترل شود .
5 - چرا رازی اعمال نفوذ در .............. می کند و ....................... را سعی میکند از نیروهای رسمی خودش بگذارد مثل همین حالا .......................
6- داستان رناک و شراکت عده ای در آن و ... چیست
7- (برای کنترل بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک اهلی و وحشی برنامه واردات 10 میلیون دز واکسن داریم) این جمله رئیس سازمان است یعنی در بخش پی پی ار رازی تخته است !
8)البته قبول می‌کنم !که مؤسسه هم به دلایل مختلف، برای ساخت واکسن مشکل داشت و چند ماه این امر مهم به تعویق افتاد و باعث شد مقدار تولید آن در مقاطعی، کمتر از نیاز داخلی باشد، اما باید پذیرفت که سازمان هم در ازای خرید واکسن از مؤسسه، پول کمی پرداخت کرده و بدهکاری زیادی دارد.) این جمله قائم مقام رازی است 100% برعکس شما صحبت کرده است .
9- (موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی توان تولید 40 میلیون دز ( واحد اندازه گیری واکسن ) واکسن نوع مونو والان و 20 میلیون دز واکسن تتراوالان باسویه o-india را دارد) این گفته دکتر مهرووانی در سال 1389 می باشد چرا موسسه ای با این ظرفیت در اپیدمی 1394 غایب و تعطیل بود ؟ ...............................................................
10- (دامداران صنعتی ما به تولیدات موسسه رازی اعتماد ندارند.) این گفته عزیزاللهی است مدیر عامل اتحادیه دامداران ،آقای کهرام کجای کارید .
11-واکسن تب برفکی که داستان خاص خودش را دارد اما در مورد واکسن های دیگر هم وضع بهتر نیست. مثلا آنتروتوکسمی
بیشترین مصرف آنتروتوکسمی در شروع فصل بهار یعنی در ماه های اسفند و فروردین است. دقیقا در همین مقطع زمانی موسسه ارزی با کاهش عرضه این واکسن به بازار باعث بروز مشکلاتی برای دامداران می شود. این تجربه ای بوده که ما داشته ایم سالهاست .
12- واکسن شما .................. شدیدا سر از بازار آزاد در آورد و همچنین رناک این را همه میدانند و شما دم از اقتصاد مقاومتی میزنید !
13- ((((ليكن توليد در موسسه به دلايلي كه قابل بررسي است متوقف مي شود كه خود همزمان با افزايش كانون هاي كشوري است و اين عدم توليد فقدان واكسن را براي كنترل كانون ها دامن مي زند از سوي ديگر ديده مي شود كه در حين گرفتاري كشور آقايان تعطيلات عيد را از نيمه اسفند 94 شروع و تا نيمه فروردين ادامه مي دهند كه تازه پس از بازگشت از تعطيلات نوروزي اقدام به filling و تعيين بچ و آزمايشQCمي كنند كه نهايت آن تحويل واكسن به سازمان در پايان فرودين خواهد بود )))) این کامنت چه چیزی را میگوید این است اقتصاد مقاومتی شما !
14- آقای کهرام واقعیت های پشت این بحث تب برفکی امسال هست که امید واریم تحقیق و تفحص برای آن گذاشته شوند .
15- ( جهان‌پیما ادامه داد: در حال حاضر فاز دوم تب برفکی در حالی قرار است در اواسط مهرماه اجرایی شود که هیچ‌نوع واکسنی نداریم.) آقای کهرام این چه اقتصاد مقاومتی است که مسئول مبارزه صادق سازمان در مورد تامین واکسن شما میگوید .
16- (جهان پیما تصریح کرد: مؤسسه رازی قرار است واکسن تب برفکی مورد نیاز کشور را تولید کند، در حالی که به بهانه ارتقاء خط تولید در حال حاضر خط تولید این نوع واکسن متوقف شده است. ) آقای کهرام این اقتصاد مقاومتی است
17) شما چگونه آماده سازی واکسن را از18 ماه را به دو ماه رسانده اید میگویند واکسن شما ......................................، چه کسی واکسن شمارا کنترل میکند .سازمان کنترل میکند . خودتان کنترل میکنید !!!!؟ این اقتصاد مقاومتی است ؟
آقای کهرا م باید جوابگو باشید ....................... داستان ............... واکسن های موسسه چیست آیا کمک به اقتصاد مقاومتی است . به نظر من همه چیز از .......................... می آید از نظر مردم فاجعه ای رخ داده از نظر دامپزشکی امکانات به او نرسیده از نظر وزارت جهاد مگر اتفاقی افتاده و از نظر رازی میرشمسی داریم ! ما واکسن انسانی تولید میکنیم !! اینکه چه .................... امسال اتفاق افتاد که تا کنون در تاریخ موسسه اتفق نیفتاده مهم نیست .............................. و در این مصاحبه سپر اقتصاد مقاومتی دیده میشود . واقعا تاسف میخورم از این گونه مصاحبه ها .............. گام اول اقتصاد مقاومتی یعنی صداقت که من در مصاحبه شما ندیدم . خداوند پشت و پناه رهبر معظم انقلاب باشد و او را آفات مبرات مصون دارد که صادقانه و صادقانه و صادقانه از اقتصاد مقاومتی میگوید . دیر مصاحبه کردید و لی مطلبی نگفتید که چرا واکسن تولید نکردید . البته ما نمی دانیم وزیر کجای این داستان است باید پول بدهد به دامپزشکی که به شما بدهد که تولید کنید ، چرا مطلب را نمیگویید ، ...........................، مصاحبه شما را دیدم یاد او افتادم . و بی وقفه این مطالب را نوشتم ، چون هشت سال از این دست مشکلات را دیدیم .
دکتر ن از سازمان دامپزشکی
|
Samoa
|
۰۶:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
1
0
آقای دکتر کهرام ............. موسسه رازی بطول مطلق به سازمان دامپزشکی کشور بدهکارید بدلیل اینکه .............................. استانداردهای حداقلی و لازم را نداشته و ............................ ولی سازمان دامپزشکی کشور به شما اجازه فعالیت و تولید داده و می دهد
ناشناس
|
Hong Kong
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
0
0
وی به پیشینه این بیماری در كشور اشاره كرد و گفت: حدود 40 سال پیش بیماری طاعون نشخواركنندگان در دام های بزرگ شیوع یافت كه راه اندازی موسسه رازی در آن زمان با هدف تولید واكسن این بیماری بود كه موفق به تولید آن شد.

كهرام اضافه كرد: ولی متاسفانه از حدود چهار سال پیش این ویروس جهان را درگیر كرده كه با تغییر سویه، دام های كوچك و حیات وحش را تحت تاثیر قرار می دهد.
این جملات یعنی چی؟
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
0
1
اولین گزارش قطعی P.P.R در ایران در سال 1373 در ایلام منتشر گردید. بعد از گذشت 20 سال در حال حاضر این بیماری سراسر کشور را درگیر نموده و تقریباً آندمیک شده است و یقیناً خسارات فراوانی را به ذخیره دامی کشور وارد آورده است. ولی دکتر کهرام در این مصاحبه فرموده اند: ولی متاسفانه از حدود چهار سال پیش این ویروس جهان را درگیر كرده كه با تغییر سویه، دام های كوچك و حیات وحش را تحت تاثیر قرار می دهد. مطالعه در خصوص بیماری و تاریخچه آن برای آقای استاد خیلی سخت نیست ولی ....................................
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
0
1
من از عزیزانم و همکاران عزیزم در موسسه تقاضای عاجزانه دارم که لطف کرده مصاحبه نفرمایند و از حقوق موسسه با این عملکرد، دفاع نکنند.
یک عضو هیئت علمی
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
1
0
با سلام
بسیاری از مطالب گفته شده به دلیل خلاصه شدن نشست دو ساعته به اشتباه مختصر شده، در زمینه اون دوست عزیز که سوالات بسیاری داشتن که اگر در زمینه کاری خودشان هم با این عرق و کنجکاوی عمل کنند حتما انیشتینی دیگر به جهان تقدیم خواهند کرد باید گفت دکتر کهرام در نشست اعلام کردند که به دلیل تبدیل واکسن 3 (pd50) به 6 (pd50) به دستور سازمان دامپزشکی کشور به تناسب توان تولید موسسه نیز نصف شد و از 20میلیون دز به 10 میلیون دز کاهش یافت که تا پایان سال 94 این میزان به سازمان تحویل شد، در زمینه بیماری ppr هم دوست گرامی سال گذشته بر اساس اعلام نیاز سازمان دامپزشکی کشور و طبق قرارداد با موسسه 15 میلیون دز تعهد موسسه رازی تا پایان شهریورماه 1394 به سازمان کامل تحویل شد، تمامی این واکسن های تولیدی در اختیار سازمان دامپزشکی کشور قرار میگیرد حال چرا در بازار ازاد می باشد باید سازمان پاسخگو باشد و هیچ ارتباطی با موسسه رازی ندارد، در پایان ذکر دو نکته را لازم میدانم، دوست عزیز در زمینه ای که فاقد اطلاعاتید این گونه سفسطه گری برای تخریب انجام ندهید و نکته دوم اینکه در بند 15 که مطالب دکتر جهان پیما را ذکر فرمودید مسئول صادق سازمان رو خوب اومدید.
ناشناس
|
Hong Kong
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
0
1
جهان را درگیر كرده؟؟؟؟!!!!!
این بیماری در بیشتر کشورهای آفریقایی و آسیایی (شرق نزدیک، کشورهای حوزه خلیج فارس) دیده شده و در حال حاضر در هند، نپال، بنگلادش، پاکستان وافغانستان نیز شایع است. یعنی مختص این ناحیه است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
0
1
رضا جان سلام
سوال مترادف سفسطه نیست ، تحمل سوال کردن و پاسخ منطقی دادن لازمه اقتصاد مقاومتی و پیشرفت مملکت است .
بنده آشنا به مسائل هستم چرا کسی تا سوال می کند انگ به او می زنید ؟ البته مهم نیست مهم این است که مسائل روشن شود ، مهم این است دامدار کمتر در این کشور بی غرامت متحمل خسارت شود .
لطفا مفصل مصاحبه رئیس رازی را در سایت سلام رازی بگذارید یا در همین سایت تا شاید سوالات بیشتری باشد که پرسیده شود ، خیلی مسائل هست که بیان نکردم مثل داستان ری ریبل اخیر! نگذارید پیشتر برویم .سال ها بود که واکسن رازی 3 (pd50) بود که جواب نمیداد ، بی کیفیت بود ، مشتری یعنی دامپزشکی ، دامدار ، کلینیسین ها این را لبراز میکردند تا اینکه ظاهرا با اصرار دکتر جهان پیما pd50)6) شد . پاسخگوی سال هایی که واکسن بی کیفیت تحویل داده می شد کیست ؟ چه کسی کیفیت واکسن اخیر را تایید کرده ، دامپزشکی ؟ دانشکده ؟ آزمایش گاههای خارج ؟ کجا ؟ رازی ؟؟
در بالا گفته شد ه، رازی زیر بار کنترل واکسنش نمیرفت ! و با روسای دامپزشکی به شکلی هماهنگ بودند که این اتفاق نیفتد ، کاش رازی به جای تصرف عدوانی پست ....................... سازمان اخیرا و سنوات گذشته به فکر تولید واکسن با کیفیت و کافی می بود . البته این نکته نصف شدن واکسن درست است رازی ده میلیون دز هم در زمانش تحویل نداد رناک را جلو فرستاد با 250000 دز تحویل داد ، ماجرای تعطیلی بخش تب برفکی چه بوده ؟ من معتقدم همه مسائل مطروحه جواب داده شود تا ماهم همه مسائل را بنویسیم ، مطمئن هستم هم به نفع ماست هم به نفع رازی و نهایتا به نفع دامدار است و به نفع مملکت .
صحبت اخر اگر کمک به اقتصاد مقاومتی اینگونه است که آقای کهرام میگوید ، فکر میکنم صداقتی نیست ، بعد این همه خسارت آقای کهرام گونه ای حرف میزند که قهرمان اقتصاد مقاومتی است !!
در ضمن دکتر جهان پیما حداقل صداقت خوبی داشت که برای کیفیت واکسن اقدام نمود ، امیدوارم را فشار را بر ایشان زیاد نکنند !!! که سکوت کند و یا ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
0
1
جناب دکتر کهرام منظور شما از دام کوچک همان دام سبک است ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
0
0
(این موسسه یك موسسه منحصر به فرد در خاورمیانه با تولیدات پزشكی است و هیچگونه وابستگی به خارج از كشور نداریم.) مطمئنی وابستگی ندارید ، یکی از نماینده ها میگفت به رازی گفتم چرا واکسن را تهیه نکردید گفتند تحریم ها مشکل ایجاد کرده !!
تخم مرغ های مصرفی شما اس پی اف است همه استاندارد ها را رعایت میکنید ؟ پس احمدی نژاد بیراه نمی گفت تحریم یعنی کشک !
ناشناس
|
Slovenia
|
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶
0
1
(توان تولید 70 درصد واكسن های طیور را داریم ولی متاسفانه بازار به ما این اجازه را نمی دهد) پیچیده ترین قسمت کار شما بازار است و شما افتخارت تولید است که آن هم وضعیتش معلوم است .
دلیل آن را به شما بگویم ؟

1- نداشتن رقیب
2- سیاست و نفوذ آن در رازی
3- عدم کنترل واکسن های رازی توسط سازمان و خیال تخت !!!! رازی از هر گونه کنترل
4- بافت پرسنل رازی و .................. غیر علمی
5- تحریم ها
6- به روز نشدن کارشناسان
7- نبود مدیریت قوی در رازی
9- تغییر بافت کارشناسی
10 - عدم ارتباط با دنیای خارج
11- سایه سنگین وزارتخانه بر روی رازی
12 - نشناختن بازار
13 - عدم اجازه رازی به ورود بخش خصوصی
14 نگاه دولتی مدیریت رازی
لطفا اگر کسی مطلبی دارد بیان نماید .
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
0
0
طلب کار بودن بهانه خوبی برای سرپوشی به نارسایی ها ............. در تولید و مدیریت
ناشناس
|
Germany
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
0
0
(وی دلیل این برتری را پیشرفته بودن مرغداری های ایران در منطقه دانست و تاكید كرد: صنعت مرغداری ایران برای دیگر كشورها یك الگو است.) واقعا من فهمیدم که .......... از مرغداری جهان و ایران اطلاعی ندارد و این مایه تاسف است ، تلفان مرغداری ها در ایران ، بحث با قیمانده ها در گوشت مرغ ، نداشتن تکنولوژی پیشرفته و... خیلی مسائل سبب شده ما راه طولانی داشته باشیم تا به عنوان الگو باشیم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
0
0
موسسه رازي تا سال 57 كه از افراد دانشمند در راس خود استفاده ميكرد مورد تاييد دنيا بود ..در سالهاي اخير ................. كساني كه حتي يك مقاله هم ندارند ..............................
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
الان که مدیرا از افراد مدعی هستند و مقاله هم که الی ماشالله می پرورانند، پس چرا وضعیت این جوریست؟
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
0
0
قائم مقام رئیس موسسه رازی: ورود دام های غیرمجاز به کشور را از علل بروز سویه های جدید تب برفکی نام برد

قائم مقام رئیس موسسه رازی: در فاصله سال های 2013 تا 2015، چهار سویه جدید از تب برفکی در کشور شناسایی شد.
از بیانات ایشان استنباط میشود که ورود ویروس به کشور امر غیر قابل انتظار و غیر قابل پیش بینی ای نیست. ولی اینکه چرا این دفعه اینطوری شد رو توضیح نمی دهند. مهم اینست که چرا در اواخر سال 94 و فروردین 95 این خسارت بسیار سنگین به صنعت دام مملکت وارد شد؟ بقیه حرف ها ببخشید ها برای پر کردن وقت جلسه .............. است. آیا 6 ماه تعطیلی بخش تولید واکسن بخاطر ورود ویروس از طریق دامهای قاچاق است؟ ..................................................... آیا این خود یک انحراف جدی در انجام ماموریت های بخش دولتی و خصوصی نیست؟اگر بخش خصوصی توان راه اندازی تولید را ندارد، دیگر این چه بخش خصوصی خواهد بود و آینده او چه خواهد شد و البته آینده تولید در موسسه چه هم چگونه رقم خواهد خورد؟
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
0
0
استی جالب است یک گوزن زرد را در باغ وحش کشتند و نماینده لرستان آن را رسانه ای کرد و معلوم نیست چرا رازی با واکسن اینگونه عمل کرد و کیس نمیگوید چرا .
ناشناس
|
Germany
|
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
0
0
( این موسسه یك گوهر در كشور است ولی هنوز شناخته نشده و از ظرفیت هایش به دلیل عدم حمایت و بودجه مناسب استفاده بهینه نمی شود در حالیكه توان كافی برای تولید تمام واكسن ها را دارد()
................. موسسه رازی گوهری بود ، نه هست و مدیران .......................... کاری کردند که با وجود ظرفیت های زیاد ، محتاج حمایت و بودجه باشد ، موسسه ای که مونو پل بود و رقیبی نداشت به جائی رسید که: فربه شده ،
هزینه اش زیاد است ،
ادعایش زیاد است ،
خرو جیش کم است ،
حتی واکسن کشور را نمی تواند تولید کند،
سعی در کنترل اوضاع سیاسی دارد تا کنترل واکسن هایش ،
حتی دفاع خوب از خودش نمیکند ،
یادم هست همکلاسی داشتم که در رازی بود به من گفت وضع سازمان چطور است که من گفتم به یک کولی گفتند چگونه مرا می بینی که غربیلی برداشت و جلوی صورتش گرفت و گفت همانطور که شما مرا می بینید، رازی مثل سازمان است ، سازمان مثل سازمان تحقیقات است ، اینها مثل وزارت خانه هستند و خلاصه همه چیزمان به همه چیزمان میآید . لطفا خواهش داریم ژست اقتصاد مقاومتی نگیرید .
ناشناس
|
Germany
|
۰۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
0
0
چرا رئیس سکوت کرده و در مورد بحث روناک و تعطیلی موسسه چیزی نمیگوید ؟
ناشنلس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
0
0
اگر بخواهیم صادق باشیم, مشکل مربوط به ارگانی است که برنامه جامع و زمان بندی برای دفاع در مقابل یک بیماری بومی و مهمی همچون تب برفکی را ندارد. که دلایل متعددی دارد از جمله نداشتن برنامه جامع,نداشتن منابع مالی کافی, نداشتن علم متناسب و به هنگام, نداشتن مدیریت , الان هم پنهان کاری در مورد ابعاد فاجعه که از همه بدتر است. چرا که فرصت طلایی مهمی زیر این پنهان کاری ها مدفون می شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
0
0
آقای دکتر کهرام آیا روند تولیدات موسسه رازی را طی سالیان اخیر فراموش کرده اید؟ مگر روند تولید در سال 89 و یا 92 عالی بود و یا کیفیت آنها مطلوب بود که تلفات آنچنانی در جمعیت دامی داشیم و یا بسیاری از واحدهای شیری صنعتی درگیر شدند تا در نهایت باب واردات مجدد واکسن باز شد. مگر فراموش کرده اید که وزیر محترم از واکسن قبلی آن موسسه با آب هندوانه یاد می کند و یا تولید در موسسه را حرام؟!!!
در آقای دکتر واقعاٌ ضرورت دارد شتاب زده .............. مصاحبه کنید؟ در خصوص بیماریهای دامی خصوصاً PPR کمی بیشتر مطالعه کنید. ناسلامتی دامپزشک هستید و رئیس موسسه تحقیقاتی. انچه که 40 سال قبل در دامهای بزرگ شایع شد طاعون گاوی بود نه PPR که سال قبل تفییر کند و در نشخوارکنندگان کوچک و حیات وحش بیماری ایجاد کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
0
0
اعلام نظر در سایت شما به چه دردی میخورد . شما آنچه به مزاجتان خوش است درج میکنید
پاسخ ها
مدیر مسئول حکیم مهر
| Finland |
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
با سلام و احترام،
دوست گرامی، نظر 16 بندی حضرتعالی شامل موارد متعددی توهین، افترا و اتهام به موسسه رازی و مدیران ارشد آن بود و درج چنین نظراتی علاوه بر آنکه صحت آن ممکن است زیر سوال باشد و انتشار آنها از نظر اخلاقی درست نیست، می تواند منجر به ایجاد مشکلات حقوقی برای ما گردد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
0
0
آیا ضرورتی دارد ایشان اسم اقتصاد مقاومتی را در این فاجعه .............................. تکرار کند ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
0
0
(رئیس موسسه رازی به تولید واكسن PPR اشاره كرد و افزود: بیماری طاعون نشخواركنندگان كوچك در سال گذشته باعث تعداد زیادی مرگ و میر در دام های كوچك و حیات وحش شد كه نتیجه بی برنامگی در واكسیناسیون دام ها بود. ) آقای کهرام شما چه مقدار واکسن تولید کردید که تجویز کردید همه دام ها باید واکسن زده شود ؟ 50 میلیون ؟بی برنامگی یعنی چه ؟ چرا همینطور یک چیزی میگوئید ، به نظر من هم قدری مطالعه کنید .

وی ادامه داد: هم اكنون تمام واكسن مورد نیاز كشور در موسسه تولید می شود و به دامپزشكی تحویل داده می شود و باید برای تمام گوسفندان استفاده شود.
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
0
0
دامپزشکان تجربه خوبی از دخالت سیاست در کار های علمی ندارند . فکر میکنم سیاست مدران بگردند و ببینند چگونه در میکرو ارگانیزم ها نفوذ میتوانند کنند تا قدری هم آن ها را سرگرم کنند تا به کارشان ادامه ندهند .
ناشناس
|
Germany
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
0
0
به نظر من حکیم خوب عمل کرده لکن مسئله ای که هست این است که توهین به هر کس مناسب نیست لکن درج نظر درمورد عدم مدیریت این حضرات واجب است .
ناشناس
|
Germany
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
0
0
دوستان داستان نعل وارونه را شنیده اید ، این حربه ای قدیمی است که سیاستمداران از آن استفاده زیاد میکنند مخصوصا در شرایطی که کسی عملکرد بدی داشته من این مقدار اقتصاد مقاومتی شنیدم ........................ که بی اختیار یاد نعل وارونه افتادم . در زمین گویا یک نقاد در موسسه رازی نیست .................................. وقت پاسخ نیست و مشغولیات آنها از نوع دگر است . خداوند به این مردم رحم کند
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
0
0
این حکیم مهر هم که متن های ارسالی رو سلاخی میکنه! بابا یک طوری نقطه چین یزن که اقلا مفهوم کلام از بین نره، باشه؟
ناشناس
|
Germany
|
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
0
0
وقتی سوال ها پاسخ داده نمیشوند باید دید چقدر به حجم واردات گوشت در 2 تا 3 سال دیگر افزوده میشود . میگوئید نه این خط این نشان .................................................
ناشناس
|
Germany
|
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
0
0
....................... از حرف تا عمل ... صد درجه اختلاف است ..............................
نظر شما
ادامه