کد خبر: ۲۹۳۱۱
 

مدیر کل دامپزشکی استان مازندران اعلام کرد در سال گذشته این اداره کل با نظارت بهداشتی بر 2758400 کیلوگرم ماهی اعم از تازه و منجمد به کشور ترکمنستان سهم عمده ای در صادرات کشور داشته است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان مازندران، «دکتر سید حسین رضوانی» در ادامه گفت: در طول سال 1394 با مجوزهای بهداشتی دامپزشکی پس از اخذ نمونه و انجام آزمایشات لازم بر روی نمونه های ارسالی، مقدار 3609 تن مرغ منجمد به کشور های عراق و افغانستان و بیش از 1202 تن پا و پنجه مرغ به کشورهای تایلند ویتنام صادر گردید.

وی نظارت بهداشتی بر محموله های صادراتی و وارداتی را یکی از مهمترین وظایف حاکمیتی دامپزشکی برشمرد و تاکید کرد: کلیه این اقدامات با انجام آزمایشات میکروبی، شیمیایی و فیزیکی توسط کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان مازندران صورت می گیرد.

رضوانی صدور مجوز برای صادرات تخم مرغ نطفه دار را به کشور ترکمنستان 304320 عدد در طول سال گذشته عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: این اداره کل بر 280 تن خوراک و مکمل آبزیان و حدود 41 تن خوراک و مکمل طیور نیز نظارت بهداشتی لازم را داشته و مجوز بهداشتی صادر نموده است.

وی اعلام کرد کلیه تولید کنندگان برای صادرات محصولات خود می توانند با مراجعه به سامانه قرنطینه سازمان دامپزشکی کشور به نشانی www.eivo.ir  نسبت به ثبت نام و ارسال مستندات اقدام تا ضمن بررسی مجوزهای لازم از سوی این اداره کل صادر گردد.

لازم به ذکر است اداره قرنطینه و امنیت زیستی دامپزشکی مازندران یکی از ادارات نظارتی این اداره کل محسوب بوده که علاوه بر نظارت بهداشتی بر نحوه خروج فرآورده های خام دامی، نسبت به صدور مجوزهای لازم اقدام می کند.
 
 
نظر شما
ادامه