کد خبر: ۲۹۴۴۵
 

معاون استاندار هرمزگان و فرماندار ويژه ميناب گفت: توجه به بهداشت و امنيت غذايي از شاخص هاي مهم سلامت و پويايي جامعه بوده و غيرقابل اغماض و اهمال است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ايرنا، «عليرضا پاكدامن» شنبه در نشست پيگيري و ساماندهي كشتارگاه شهر ميناب افزود: اين شهرستان بواسطه ظرفيت هاي ويژه خود به عنوان قطب كشاورزي و دامپروري هرمزگان محسوب مي شود كه بزرگترين بازار فروش دام كشور نيز روزهاي پنجشنبه در پنجشنبه بازار شهر ميناب تشكيل مي شود.

وي ادامه داد: ايجاد يك كشتارگاه صنعتي و صنايع تبديلي جانبي مي تواند يك فرصت مهم براي راه اندازي مركز بزرگ توليد و فرآوري و توزيع محصول هاي گوشتي در جنوب كشور باشد.

معاون استاندار هرمزگان اظهار داشت: ساماندهي بازار بزرگ دام ميناب به عنوان يك ظرفيت مهم اقتصادي و همچنين احداث كشتارگاه در شهرستان ميناب از مواردي مورد تاكيد بوده است.

به گفته پاكدامن، با رايزني هاي انجام شده تاكنون دو سرمايه گذار در اين حوزه جذب و براي دريافت مجوزهاي لازم به نهادهاي ذيربط معرفي شده اند و اميد مي رود بزودي كشتارگاه صنعتي ميناب احداث شود.

وي خاطر نشان كرد: بازار دام شهر ميناب با توجه به جانمايي نامناسب در سطح شهر ميناب باعث مشكل هاي مختلف بهداشتي و ترافيكي در روزهاي پنجشنبه شده بود كه با برنامه ريزي هاي انجام شده اين بازار تا زمان احداث يك بازار متناسب با استاندارهاي لازم به مكاني ديگري جا به جا شده است.

مديركل دامپزشكي استان هرمزگان نيز در اين نشست گفت: شهرستان ميناب به عنوان يكي از مراكز جمعيتي استان داراي ظرفيت خوبي در بخش دام و طيور است كه نوسازي و ايجاد زيرساخت هاي لازم آن يكي از اولويت هايي است كه بايد به آن مورد توجه داشت.

«دکتر محمد جانباز» اضافه كرد: كشتارگاه كنوني شهر ميناب به واسطه رشد ساخت و سازها در محدوده شهري قرار گرفته و اميد مي رود با رايزني هاي انجام شده بزودي كشتارگاه جديد ميناب با استاندارهاي لازم احداث و مورد بهره برداري قرار گيرد.
 
 
نظر شما
ادامه