کد خبر: ۲۹۷۸۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
نگاه شما:
همزمانی انتخابات نظام دامپزشکی و آغاز به کار دوره جدید مجلس شورای اسلامی، چهار سال سرنوشت‌ساز را پیش روی دامپزشکان قرار می‌دهد که از دل آن می‌توان تمامی خواست‌های صنفی را پاسخگو بود ...
 
 

بزنگاه تاریخ؛ رفرم در روابط دامپزشکان با نهادهای حکومتی

دکتر محمد یادگاری

 

پس از انتشار لیست کاندیداهای دامپزشک دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برای اولین بار، ورود سه دامپزشک از میان ٣٤ کاندیدای دامپزشک به مجلس شورای اسلامی را می توان گامی موفق ارزیابی کرد. هر چند این همکاران در مقام نخست نمایندگان حوزه انتخابی خود هستند، اما در وهله دوم نمایندگان جامعه دامپزشکی محسوب می شوند. این در حالی است که به عنوان مثال جامعه داروسازان علی رغم دارا بودن ١٢ کاندیدا در انتخابات این دوره، هیچ یک از آنها قادر به راهیابی به مجلس شورای اسلامی نشدند.

حضور دکتر وقفچی، دکتر منادی و دکتر داوودی نمایندگان حوزه انتخابی زنجان، تبریز و سراب و همچنین دکتر تربتی نژاد دکترای علوم دامی در مجلس می تواند در صورت برنامه ریزی مدون برای انجام یک فعالیت تیمی و لابی گری متناسب با روابط موجود در مجلس و برگزاری جلسات مکرر هم اندیشی با سازمان دامپزشکی، سازمان نظام دامپزشکی و جامعه دامپزشکان ایران، افقی روشن را برای دامپزشکی ترسیم نماید.

همزمانی انتخابات نظام دامپزشکی و آغاز به کار دوره جدید مجلس شورای اسلامی، چهار سال سرنوشت ساز را پیش روی دامپزشکان قرار می دهد که از دل آن می توان تمامی خواست های صنفی را پاسخگو بود.

هر چند قانون سازمان نظام دامپزشکی نیازمند اصلاح است بخصوص در ماهیت اعضای شورای مرکزی که از ١٧ عضو آن، ٨ عضو انتصابی و ٩ عضو انتخابی می باشند که البته با توجه به پایین بودن جمعیت بخش خصوصی در زمان تدوین این قانون، قابل توجیه بود، اما همین موضوع موجب گردیده که سازمان نظام دامپزشکی ساختاری شبه دولتی پیدا کند، ولی می توان به اصلاحاتی گام به گام اندیشید و با تدوین طرحی اصلاحگرایانه، در دوره جدید مجلس شورای اسلامی به این مهم دست یافت؛ هر چند بسیاری از مشکلات را فی الواقع می توان یک شبه حل کرد!

کلام به جایی می رسد که باید از هم اکنون به انتخابات سازمان نظام دامپزشکی در هفتم آبان اندیشید. سه رکن مهم این انتخابات یعنی رای دهندگان، کاندیداها و مسئولین برگزاری انتخابات، باید فکورانه پا به عرصه انتخابات بگذارند، تا شاهد برگزاری انتخاباتی شفاف و نوین با شکل گیری مناظرات، اختصاص تریبون ها، کاندیداتوری با ارائه رزومه و برنامه مدون و در نهایت آرای آگاهانه و مطالبه گر باشیم تا از آن روز به عنوان روز جشن فعالیت صنفی در دامپزشکی یاد نماییم. پیش از پایان باید از هم اکنون هشدار داد که وعده ها، شعارها، رابطه ها، پشت پرده ها و بی اخلاقی ها این جشن را به عزا مبدل نکند!
 
 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دكتر چور چور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
0
2
با تشكر از متن قوي و فوق العاده، حقيقت امر همين هست، شايد زمان آن رسيده باشد شروعي تازه را آغاز كنيم، به هر حال دوران ناملايمتي ها و ندانم كاري ها و اشتباهات فاحش به سر آمده كه با توجه به اتفاقات اخير و نا رضايتي هاي همه عزيزاني كه در اين حرفه به هر طريقي در فعاليت هستند ميتوان تاييد كرد كه نوبت فصل جديدي در تاريخ دامپزشكي هست و وقت آن رسيده منافع جمعي را بر منافع شخصي ترجيح دهيم، تنها موردي كه باقي ميماند اين است كه هر يك از ما به عنوان عضو اين خانواده چه نقشي در پيشبرد اين هدف ميتوانيم داشته باشيم و چقدر ميخواهيم در ايجاد اين تغيير سهيم باشيم؟؟
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
0
3
این شروع برای دامپزشکی عالی است .امیدوارم اینده پیش روی دامپزشکی روشن باشد.
فقط یک نکته را خدمت اقای دکتر یادگاری عزیز یاداوری کنم که دامپزشکی فقط دامپزشکان نیستند بلکه سایر رده ها هم هستند و می بایست در تصمیم گیری ها دخیل باشند . به ایشان توصیه میکنم که بجای توهین و تحقیقر همکارانشان از انها هم حمایت نمایند .
به امید روزی که همه در کنار هم باشیم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
با نظر محمد موافقم، تا زمانی که دامپزشکان برای سایر رده های دامپزشکی که بیشتر از دامپزشکان در اجرای کارهای فنی نقش دارند اهمیت قائل نشویم نمیتوانیم در اجرای تصمیمات موفق بود.
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
0
1
با درود به دکتر یادگاری عزیز بابت کلیه زحماتشون.بقیه دوستان باید سعی کنند اختلافاتی مثل بخش خصوصی بخش دولتی ، دانشگاه آزاد و دولتی و دامپزشکان و سایر رده ها را کنار بگذارند و بدانیم که دامپزشکی یعنی کلیه مجوعه دامپزشکی تا بتوانیم به اهدافمون برسیم.
نظر شما
ادامه