کد خبر: ۲۹۸۰۹
 

 «مهندس طهایی» استاندار البرز، «مهندس موسوی» رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، «دکتر علی اصغر شریفی» مدیر کل دامپزشکی استان البرز و جمعی از مسئولین استانی روز گذشته از واحد قرنطینه اسب های وارداتی در مهر شهر کرج بازدید نمودند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان البرز، تنها مرکز قرنطینه اسبهای وارداتی در کشور دیروز میزبان استاندار البرز و هیات همراه بود.

«مهندس طهایی» استاندار البرز در جمع مسئولین استانی و مدیران این مجموعه گفت: البرز یکی از مراکز پرورش و تولید اسب در کشور است و به نظر می رسد با توجه به استعدادهای البرز، استانی استثنایی در این بخش باشیم، به همین منظور با همکاری متولیان بخش خصوصی و کمک دستگاه های اجرایی می توانیم گام های بلندی در گسترش صنعت اسب برداریم .

وی بر لزوم تقویت جایگاه اینگونه واحدها و همچنین ورزشهای سوارکاری استان تاکید و افزود: با کمک بخش خصوصی شاهد جهشی فراگیر در این حوزه خواهیم بود.

وی همچنین برجام را فرصتی برای توسعه طرح ها برشمرد و توسعه بخش تولید در کنار حمایت از تولیدات موجود را عمده اهداف دولت در این زمینه اعلام کرد .

دکتر شریفی مدیر کل دامپزشکی استان نیز در حاشیه این بازدید گفت: در استان البرز بیش از 56 واحد نگهداری و پرورش اسب با ظرفیت 1500 راس اسب صنعتی وجود دارد که تماماً تحت نظارتهای دامپزشکی از لحاظ کنترل سلامت و بیماریهای دامی می باشند و تمامی اسبهای وارداتی از کشورهای خارجی پس از ورود به این قرنطینه واکسینه و مورد آزمایشات لازم قرار می گیرند و پس از 21 روز از قرنطینه خارج می شوند.

 
 
نظر شما
ادامه