کد خبر: ۳۰۱۲۶
IMG_6867
 
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان رفسنجان وضعیت حیوان گزیدگی در شهرستان به خصوص در بخش ها را نگران کننده دانست و خواستار اقدامات بیشتر در این زمینه شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر محمود مقامی» ظهر امروز 16 خرداد ماه در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان رفسنجان اظهار کرد: به دلیل وضعیتی که شهرستان رفسنجان بدلیل وجود باغات دارد تعداد سگ ها و زاد و ولد آنها زیاد شده است علیرغم مبارزاتی که انجام شده است هر روز شاهد حیوان گزیدگی هستیم.

وی با بیان اینکه موارد گازگرفتگی در بخش ها بیشتر است، به طوری که در بخش کشکوئیه، نوق و منطقه خنامان هر روز موارد گازگرفتگی را داریم، خاطرنشان کرد: در آخرین مورد دیروز یک قلاده سگ در کشکوئیه 7 نفر را زخمی کرده و هفته گذشته نیز یک قلاده سگ 6 نفر از در بخش نوق گاز گرفته است که نمونه های آن را برای انجام آزمایش هاری فرستاده ایم.

رئیس شبکه دامپزشکی رفسنجان بهترین روش مبارزه با سگ های ولگرد را زنده گیری و عقیم سازی آنان دانست و گفت: توصیه ما به کسانی که سگ نگهداری می کنند این است که واکسن هاری برای آنان زده شود.

مقامی در ادامه خواستار توجه بیشتر و رفع نواقص کشتارگاه رفسنجان شد و افزود: شهرداری رفسنجان که متولی کشتارگاه است باید نسبت به نصب سردخانه و بسته بندی آلایش در آن اقدام کند.

رئیس شبکه دامپزشکی رفسنجان بیان داشت: ماهیانه 3 هزار رأس گوسفند و بز و 450 رأس گاو، گوساله و شتر در کشتارگاه رفسنجان کشتار می شود.
 
 
نظر شما
ادامه