کد خبر: ۳۰۱۵۷
 

کارشناس مسئول آبزیان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: ماهی که در واحدهای صنفی معتبر عرضه می‌شود از استخر پرورش ماهی تا داخل مغازه کنترل و نظارت می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران، «دکتر پگاه رستمی» با بیان اینکه آبزیانی که توسط دست‌فروشان عرضه می‌شود، می‌تواند سرطان‌زا باشد افزود: وجود هرگونه آلودگی و حتی مواد سمی از جمله باقی مانده "مالاشیت گرین" که ماده‌ای خطرناک است در ماهیان در واحد های صنفی بررسی می‌شود.

رستمی افزود: دامپزشکی هیچ نظارتی بر واحدهای سیار عرضه ماهی از جمله خودروهای سیار و دست‌فروشان ندارد و ماهی بسیار سریع الفساد است و به شرایط نگهداری ویژه و در دمای چهار درجه سانتی‌گرادنیاز دارد و حتما باید توسط خودروهای یخچال‌دار حمل شود.

وی با بیان اینکه قطعا با قراردادن ماهی کنار چند قالب یخ، شرایط مناسب برای نگهداری آن فراهم نمی‌شود افزود:ماهی تازه چشمی براق و شفاف دارد و باید از خرید ماهی که چشم بیرون زده و یا فرو رفته دارد، خودداری شود. ماهی سالم گوشت نرم ندارد و به راحتی فرو نمی‌رود.

رستمی گفت: اگر ماهی در یخچال نگهداری شود باید بلافاصله و حداکثر پس از 48 ساعت مصرف شود، اما اگر در دمای 18 درجه سانتی‌گراد زیر صفر و در فریزر نگهداری شود حتی می‌توان یک ماه بعد از آن استفاده کرد.
 
 
نظر شما
ادامه