کد خبر: ۳۰۵۱۵
 

یک واحد شیرینی پزی در شهرستان قزوین به علت عدم رعایت شرایط بهداشتی در نگهداری تخم مرغ و استفاده از مواد اولیه فاسد در تهیه زولبیا و بامیه پلمپ شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قزوین، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین گفت: در ماه مبارک رمضان علاوه بر بازدیدهای مستمر واحد نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره دامپزشکی از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی، اکیپ های گشت مشترک با سایر دستگاه های نظارتی نیز تشکیل شده که به صورت اختصاصی به بررسی شرایط بهداشتی واحدهای قنادی و حلیم پزی می پردازند.

«دکتر عیسی غیاث یزدی» با اشاره به حضور قاضی کشیک تعزیرات در این اکیپ افزود: در بازدید های صورت گرفته روز گذشته یک واحد شیرینی پزی که اقدام به استفاده از تخم مرغ های فاسد در شرایط غیر بهداشتی می نمود ، با نظر کارشناس نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره دامپزشکی و دستور قاضی کشیک تعزیرات حکومتی ، پلمپ و پرونده متخلف به مراجع قضایی ارسال شد.

این مقام مسئول با اشاره به الزام مصرف کنندگان عمده تخم مرغ به رعایت نکات بهداشتی در زمینه نگهداری این فرآورده خام دامی، به توزیع کنندگان و مصرف کنندگان عمده این محصول توصیه کرد: دمای مناسب را برای نگهداری این فرآورده خام دامی تامین نمایند چراکه نگهداری تخم مرغ در دمای محیط موجب فساد آن خواهد شد.
 
 
نظر شما
ادامه