کد خبر: ۳۰۷۰۱
تعداد نظرات: ۶ نظر
 

سطوح تشخیصی مرکز در سال جاری با تکمیل حلقه نهایی تشخیص ملکولی و نیز تایید نهایی پاتوژن های دام، طیور و آبزیان با سکانسینگ و ترسیم توالی ژنی و درخت فیلوژنی ارتقاء یافت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، روز چهارشنبه 23 تیر ماه «دکتر قاسم رضاییان زاده» معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور از مرکز ملی تشخیص، آزمایشگاههای مرجع و مطالعات کاربردی سازمان دامپزشکی کشور بازدید کرد.

در این بازدید از قابلیت های تشخیصی دستگاه های پیشرفته (رباتیک PCR و سکانسر) مرکز ملی تشخیص بازدید و در جریان روند پیشرفت کار قرار گرفت.

وی همچنین در ادامه از بخش میکروب شناسی تشخیصی بازدید نموده و نتایج مربوط به طرح سالمونلوزیس را مورد ارزیابی قرار داد.

در این بازدید «دکتر عادل حقیقی» رییس مرکز ملی تشخیص، توضیحات لازم را در خصوص ارتقای سطوح تشخیصی مرکز در سال جدید و تکمیل حلقه نهایی تشخیص ملکولی و نیز تایید نهایی پاتوژن های دام، طیور و آبزیان با سکانسینگ و ترسیم توالی ژنی و درخت فیلوژنی مربوطه برای اولین بار در ایران توسط دستگاه سکانسر در مرکز ملی تشخیص سازمان دامپزشکی کشور ارایه کرد.

وی با اشاره به فعالیت های بخش میکروب شناسی تشخیصی در اجرای طرح سالمونلوزیس طیور کشور در سال ٩٥ افزود: این طرح مطابق با آخرین روش های بین المللی و استاندارد تشخیص تفریقی و تایید توسط زبده ترین کارشناسان در مرکز ملی تشخیص و همکاری دانشکده دامپزشکی تهران و دفتر بهداشت و مدیریت بیماریهای طیور سازمان دامپزشکی در حال انجام می باشد.

گفتنی است در این بازدید «دکتر طهرانی» مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان دامپزشکی نیز حضور داشت.

 
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کارشناس ارشد سازمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
0
0
خدمت رییس محترم مرکز جناب آقای دکتر حقیقی عالیقدر و همکاران ارزشمند اشان تبریک و تهنیت عرض می کنیم،انصافا راه اندازی دستگاه سکوئنسر و ربات پی سی آر از کارهای ماندگار و قابل تقدیر مرکز ملی تشخیص می باشد- خدا قوت
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
0
0
کار بسیار بی نظیری است،رییس سازمان بایستی تقدیر شایسته ای از مرکز تشخیص نمایند
کارشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
0
0
با سلام همه اینها با داشتن نیروی باسواد وبا همت وپرتلاشی چون دکتر حامد عبدالهی عزیز صورت می گیرد.قدر این نیروهای اینچنینی را بسیار بدانید.
همکار شهرستان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
0
0
با سلام مدیریت و کارشناسان دپارتمان بیماریهای طیور مرکز تشخیص سازمان بسیار زحمتکش دلسوز و محترم هستند و همیشه از آزمایشگاههای شهرستانهای استان نیز حمایت می کنند با تشکر از زحمات همه همکاران این بخش بویژه جناب آقای دکتر مقصودلو
دوست آشنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
0
0
با درایت و مدیریت رییس محترم مرکز ملی تشخیص یک انسجام و صمیمیت خوبی بین همکاران آزمایشگاهی مرکز ایجاد شده است که همه با انگیزه و علاقه فراوان به فعالیت های تشخیصی تخصصی اشان در بخش های مختلف اقدام می نمایند و این روز به روز باعث ارتقای سطوح تشخیصی کلی سازمان خواهد شد،جایگاه مرکز تشخیص در سازمان بسیار مهم و استراتژیک می باشد-موفق باشید
همكار وزارت بهداشت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
0
0
دست جناب اقاي دكتر حقيقي مدير كل محترم مركز ملي تشخيص درد نكنه كه با برنامه ريزي مناسب،پشتكار و پيگيري هاي بي نظير اشان و همچنين توانمندي فوق العاده همكاران آن مركز در همه زمينه ها و بخش ها ،هر روز شاهد پيشرفت هاي شگرفي در زمينه هاي تشخيصي در سازمان دامپزشكي هستيم
نظر شما
ادامه