کد خبر: ۳۰۷۲۲
 

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان اردبیل از راه‌اندازی اولین کلینیک حیات‌وحش در این استان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «محمد خداپرست» تصریح کرد: به دلیل اینکه سازمان محیط‌زیست متولی حفاظت از حیات‌وحش است در نظر داریم کلینیک حیات‌وحش را در مجاورت موزه تاریخ طبیعی اردبیل دایر کنیم.

وی افزود: در این کلینیک حیات‌وحشی که به دلیل حوادث مختلف آسیب‌دیده توسط دامپزشک معاینه و درمان و در ادامه نیز در زیستگاه خود رهاسازی می‌شود.

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان متذکر شد: ساختمان این کلینیک در حال تجهیز است و با توجه به شکل اجرا به نظر می‌رسد اولین کلینیک حیات‌وحش در کشور خواهد بود.

به گفته خداپرست کلینیک‌های بخش خصوصی که در سطح شهر اردبیل یا سایر شهرها دایر است ویژه حیوانات اهلی است و این کلینیک تمامی حیات‌وحش را تحت پوشش دارد.

وی در خصوص فرجام طرح اورژانس حیات‌وحش که در سال گذشته از سوی محیط‌زیست استان مطرح شده بود، اضافه کرد: در واقع اورژانس به نوعی در کنار این کلینیک فعال می‌شود و در وضعیت فعلی نیز هر گونه تماس تلفنی و اطلاع‌رسانی مبنی بر مصدومیت حیات‌وحش پیگیری می‌شود.

وی افزود: شهروندان نیز می‌توانند در صورتی که حیات‌وحش مصدوم به ویژه پرندگان مصدوم را مشاهده کردند به کلینیک مراجعه کرده و اطلاع‌رسانی کنند و یا جانور مصدوم را تحویل متخصصان دهند.

به گفته مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان این کلینیک هفته دولت سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.
 
 
نظر شما
ادامه