کد خبر: ۳۰۷۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

دامپزشکی با نظارت، واکسیناسیون، تست، کشتار، درمان، معدوم سازی و اصلاح ساختارها در امر اقتصاد مقاومتی پیشتاز است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان چهار محال و بختیاری، «دکتر عبدالمحمد نجاتی» مدیرکل دامپزشکی استان با بیان این خبر افزود: اقتصاد مقاومتی در امر دامپزشکی یعنی برنامه ریزی جهت جلوگیری از تکان هایی که به اقتصاد وارد می شود، چه عمد و چه غیر (این به شکلی است که ممکن است بیماری توسط افرادی یا از طریق حوادث طبیعی وارد شود) که دامپزشکی با اقداماتی که انجام می دهد، تولیدات دام، طیور، آبزیان، زنبور عسل و... را در مقابل این تکان ها حفاظت می کند.

دکتر نجاتی اظهار داشت: تولید سالم و با کیفیت فراورده های خام دامی یکی از برنامه های مدون سازمان دامپزشکی کشور و به تبع آن اداره کل دامپزشکی استان می باشد.

وی گفت: دامپزشکی با انجام وظایف قانونی خود با کنترل، ریشه کنی، مبارزه با بیماری های مشترک در امر اقتصاد مقاومتی نقش مهمی را در سلامت جامعه ایفا می کند.
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مصطفی قلاوند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
0
0
جناب دکتر، در اقتصاد مقاومتی جلوگیری کلمه نامتعارفی است چرا که ماهیت ضربه ها و نوع آن ها فرق میکند، اقتصاد مقاومتی با تکیه بر منابع موجود و نیاز های عقلانی (قناعت شده) درصدد بالفعل کردن ظرفیت های مغفول مانده (درون زا) است و با نگاهی برون گرا (صادرات محور)
مقاومت در برابر هر عامل ضربه آفرین (فشار) باید ایجاد شود.
از زمانی که اقتصاد مقاومتی در شهریور 1389 نخستین بار توسط مقام معظم رهبری در جمع "کار افرینان"بیان شد نزدیک به 5/5سال می گذرد و برداشت ها ، تبیین ها و تعاریف متفاوتی از اقتصاد مقاومتی مطرح شده است
لذا جا دارد جهت رسیدن به درک مشترک و اجرای این راهبرد اساسی در کشور بر مبنای تعریف ایشان در دیدار با دانشجویان مبنی براینکه "اقتصاد مقاومتی یعنی ان اقتصادی که در شرایط فشار ،در شرایط تحریم، در شرایط دشمنی ها ی شدید بتواند تعیین کننده رشد و شکوفایی کشور باشد"ضرورت دارد ابعاد ان از منظر های زیر مورد توجه قرار دهید

1- تفاوت اقتصاد مقاومتی با اقتصاد ریاضتی
2- رویکرد های رقیب با اقتصاد مقاومتی
3- رویکرهای اساسی اقتصاد مقاومتی
4- نقشه راه اجرای سیاستهای 24 گانه اقتصاد مقاومتی
5- وجوه سیاستهای اقتصاد مقاومتی
6- مولفه های اقتصاد مقاومتی
7- شاخصهای و مضامین راهبردی اقتصاد مقاومتی
نظر شما
ادامه