کد خبر: ۳۰۷۵۱
تعداد نظرات: ۶ نظر
 

افکارنیوز نوشت:

خبرگزاری های منطقه از کشف حجم انبوهی از گوشت های آلوده‌ی فاسد و شبهه دار در شهرستان گوران بای جمهوری آذربایجان خبر دادند .

انتشار خبری مبنی بر فروش تخم مرغ های آلوده به ویروس سالمونلا در جمهوری آذربایجان که از ترکیه وارد این کشور شده بود، توجه شهروندان این کشور و همچنین کشورهای همسایه را به خود اختصاص داد.

طبق اخبار منتشر شده امروز نیز از رسانه های منطقه، کشف محل کشتار غیرقانونی حیوانات و دیگر احشام و همچنین فروش حجم انبوهی از گوشت های مورد دار و شبهه برانگیز در شهرستان گوران بای جمهوری آذربایجان، هشدار وزارت بهداشت این کشور درخصوص رعایت قوانین دامپزشکی به مسئولان و سازمان های ذیربط را در پی داشته است.

خبرگزاری های جمهوری آذربایجان در خصوص جزئیات این موضوع اعلام کردند: خانه ای در یکی از خیابان گوران بای، مرکز فعالیت افرادی بوده است که در شرایطی کاملاً غیربهداشتی اقدام به کشتار حیوانات و احشام می کردند.

بعد از بازرسی های صورت گرفته از سوی نیروهای خدمات کنترل دامپزشکی در این محل، 125 کیلوگرم لاشه از حیوانات گوناگون که دارای بوی متعفن و زننده عفونت را به همراه داشت، کشف و ضبط شده است.

شایان ذکر است، خدمات دامپزشکی دولتی وزارت کشاورزی آذربایجان طی اطلاعیه عنوان کرده است: تدابیر لازم برای برخورد با فعالیت های غیر قانونی در زمینه کشتار حیوانات مورد بررسی قرار خواهد گرفت و اقدامات مورد نیاز برای تامین ایمنی هرچه بیش تر مواد غذایی و سلامت فردی انجام خواهد شد.

نکته قابل تأمل در خصوص این اخبار که می تواند توجه هر خواننده ای را به خود جلب کند این است که اولاً بهداشت مواد غذایی برای ایمنی و سلامت نه تنها در داخل هر کشور، بلکه باید در کشورهای همسایه نیز تأمین و مورد بررسی قرار بگیرد، چرا که با در نظر گرفتن گسترش واردات و صادرات تمامی محصولات در دنیای امروز بین کشورهای مختلف به ویژه کشورهای همسایه، چنین مواردی می تواند پیامدهای بزرگ و جبران ناپذیری در پی داشته باشد.

این موارد نیز می تواند از مسائل مهم در دیدار مسئولان مربوطه کشور ها بوده و نیز مورد تأکید قرار گیرد؛ دوماً کشتار حیوانات حرام و حلال گوشت به طور جمعی و فروش گوشت آنها برای سود بیشتر در کشور مسلمانی چون جمهوری آذربایجان چه معنایی می تواند داشته باشد؟
 
 
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر دامپزشک
|
Canada
|
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
0
1
حکیم مهر عزیز لطفا از لحاظ محتوایی مطالبی مناسب و درخور مخاطبهاتون بذارید. و اینکه بنظر بنده وضعیت بهداشتی کشتارگاههای خودمون جای نقد زیادی داره و همچنین اوضاع ضبح شرعی نیز که برای خود بنده بعنوان دامپزشک یک سوال با علامت سوال و تعجب بزرگ هستش- کشتار حیوانات حرام گوشت در کشورهای همسایه دیگر همچون پاکستان، حوزه خلیج و ... نیز صورت می پذیرد.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
1
0
با سلام همکار محترم خیلی متاسفم که شما هنوز املای ذبح شرعی را نمیدانید ولی نظر کارشناسی میدهید
پاسخ ها
دکتر دامپزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
دوست عزیز غلط املائی دلیل بر علم یک فرد نیست و آنچه مبین محتوای یک مطلب است سوای غلط املایی آن می باشد. در ثانی وجود غلط املایی در کامنت بنده باز هم ارزش نگارشی والاتری از نگارش کامنت شما دارد که نگارش می+ دهید یا کاربرد نقطه در انتهای جمله را نمی دانید. کماکان از نقد شما سپاسگزاری می کنم.
دکتر دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
0
0
حکیم مهر عزیز بنظرم یک دوره عنوان نویسی (تیتر خبر) هم برید براتون خوب باشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
0
0
سالمونلا جدیدا در گروه ویروسها طبقه بندی شده؟!
مهیار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
0
0
وای عالی بودش سالمونلا رو جزء ویروس ها گفته..وضعیت کشتارگاه های خودمون پس چی؟
ذبح شرعی آذربایجان به ما چه!!!
حالا اینا همش‌نادیده گرفته شده دوستان
شما به غلط املاییه همدیگه توجه میکنین؟درست‌نیست
نظر شما
ادامه