کد خبر: ۳۰۸۳۸
 

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بیجار گفت: همکاری مردم، نهادهای انتظامی و اقدام به موقع ماموران نظارت و بازرسی شبکه دامپزشکی مانع از ورود گوشت های آلوده به بازار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر محمد رضا امانی» افزود: سهل انگاری یک دامدار اهل روستای قامشلو بیجار برای استفاده از کود شیمیایی اوره و سموم باغی، موجب آلوده شدن آبشخور دام ها شده بود.

وی افزود: متاسفانه این دامدار در ادامه این بی توجهی خود که باعث کشته بیش از 90 رأس گوسفند شد، در صدد بود گوشت آلوده را به طریقی وارد بازار مصرف نماید.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بیجار از حضور به موقع ماموران نظارت و بازرسی شبکه دامپزشکی بیجار با همکاری فرمانداری، خانه بهداشت و نهادهای امنیتی و انتظامی خبر داد و افزود: حسب بررسی و تشخیص کارشناسان بهداشت، گوشت دام های تلف شده، آلوده تشخیص داده شد و در روستا معدوم و از ورود آن به چرخه مصرف جلوگیری شد.

امانی با تشکر از همکاری مردمی برای اطلاع رسانی موارد مشکوک که ممکن است سلامتی مردم را به خطر بیاندازد یادآوری نمود: تلفن 38223991 و سامانه کشوری 1512به طور شبانه روزی آماده دریافت نظرات و گزارش های مردمی است.

وی در پایان خاطرنشان نمود: فصل تابستان به علت وجود هوای گرم و مشکلات نگهداری فرآورده های دامی، خطر هر نوع آلودگی وجود دارد و ممکن است افراد سود جو نیز از این فرصت ها سوء استفاده کنند، لذا مردم ضمن کسب اطمینان خاطر از کار مراکز عرضه فرآورده های دامی، نسبت به هر مورد مشکوک وسواس لازم را داشته باشند.

شهرستان بیجار به علت وجود مزارع و گستردگی جغرافیایی از مناطق مستعد پرورش دام و تولید فراورده های دامی است و نقش مهمی در تامین نیازهای دامی و طیور کشور دارد.

بیجار در 140 کیلومتری شرق سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
 
 
نظر شما
ادامه