کد خبر: ۳۱۳۴۹
 

مدیرکل حفاظت محیط زیست اردبیل گفت: همزمان با گرامیداشت هفته دولت کلینیک تخصصی حیات وحش در استان اردبیل افتتاح شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «محمد خداپرست» در مراسم افتتاحیه کلینیک تخصصی حیات وحش که با حضور جمعی از مسئولان استان اردبیل افتتاح شد، با اشاره به وظیفه سازمان حفاظت محیط زیست در حفاظت از حیات وحش، گفت: با افتتاح این کلینیک، حیات وحشی که به دلایل مختلف آسیب دیده اند، با امکانات بیشتری تحت نظر دامپزشک قرار گرفته و پس از درمان و بهبود کامل در زیستگاه طبیعی خود رهاسازی می‌شوند.

وی افزود: با توجه به اینکه حیات وحش آسیب دیده، پس از درمان در طبیعت رهاسازی می‌شوند، تیمار این حیوانات به نحوی که حیوان قادر به ادامه زندگی در طبیعت باشد بسیار حائز اهمیت است.

خداپرست تعداد گونه‌های مختلف حیات وحش را که در سال 94 مورد درمان و مراقبت قرار گرفته­اند، 196 مورد عنوان کرد و ادامه داد: در پنج ماهه اول سال جاری نیز 94 مورد تیمار حیات وحش در استان اردبیل انجام و رهاسازی شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست اردبیل با اشاره بر اینکه درمان گونه‌های جانوری امری تخصصی است و اقدامات غیراصولی باعث صدمات جبران ناپذیر به حیوانات می شود، از دوستداران حیات وحش خواست در صورت مواجهه با حیات وحش صدمه دیده، آن را به ادارات حفاظت محیط زیست در سطح استان تحویل دهند.

خداپرست همچنین با اشاره به ممنوعیت قانونی نگهداری از حیات وحش توسط افراد، خاطر نشان کرد: متاسفانه گونه‌های جانوری وحشی که در منازل نگهداری می شوند از چرخه حیات خارج شده و امکان بازگشت آن ها به طبیعت ضعیف می‌شود.

وی از دوستداران محیط زیست خواست هرگونه تخلف مشاهده شده را از طریق تماس با ادارات حفاظت محیط زیست یا شماره ارتباطات مردمی 1540 در میان بگذارند.

به گزارش ایسنا،کلینیک تخصصی حیات وحش در کنار موزه تاریخ طبیعی اردبیل واقع در راه دانشگاه جنب وروی دریاچه شکار ممنوع شورابیل قرار دارد..

 
 
نظر شما
ادامه