کد خبر: ۳۱۴۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

یکی از کارشناسان دامپزشکی شهرستان  آبیک مبتلا به بیماری‌مشترک بین انسان و دام ناشی از تماس با حیوانات در حین انجام وظیفه شده است . 

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قزوین، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک ضمن اعلام ابتلای یکی از پرسنل اداره دامپزشکی شهرستان آبیک به بیماری مشترک بروسلوز (تب مالت)، ضمن قدردانی از این همکار دلسوز و خدوم گفت: دامپزشکان، کارشناسان و کاردان های دامپزشکی در راستای ارائه خدمات بهداشتی به منظور حفظ سلامت دام و ارتقاء سطح بهداشت و سلامت اقشار مختلف جامعه، در معرض ابتلا به انواع بیماری های مشترک بین انسان و دام و یا صدمات فیزیکی احتمالی می باشند که بارزترین نوع این مخاطرات که با آن مواجه هستند، ابتلا به بیماری بروسلوز (تب مالت)، شاربن، شکستگی های حاصل از برخوردهای ناگهانی حیوانات در حین انجام واکسیناسیون و... است .

«دکتر مرتضی یعقوبی» اظهار داشت: تب مالت یکی از بیماریهای مشترک ببن انسان و دام است که می تواند از طریق تماس با دام آلوده و یا از طریق خوردن فراورده های لبنی آلوده به انسان انتقال یابد.

وی با تاکید بر این که پیشگیری و مبارزه با بیماری بروسلوز در دام ها که در انسان با نام تب مالت شناخته می شود، از وظایف مهم این مجموعه می باشد افزود: دامپزشکی با توان مضاعف به طور مستمر و بصورت رایگان با واکسیناسیون دامهای اهلی و خونگیری و آزمایش و حذف دامهای بیمار اقدام به پیشگیری از این بیماری خطرناک می نماید.

دکتر مرتضی یعقوبی با تأکید بر این‌که برخی دامداران همکاری لازم برای واکسیناسیون دام‌های خود با دامپزشکی را ندارند، توصیه کرد: دامداران و روستائیان محترم به‌منظور پیشگیری از بروز بیماری و متحمل شدن خسارت، واکسیناسیون دام را جدی بگیرند.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
0
1
باسلام
همکاران محترم در خیلی از شهرستانها به بیماری تب مالت مبتلا می شوند در استان لرستان یکی از کارکنان شبکه دوره چگنی الان 12 روزه که در بیمارستان بستری هستش
نظر شما
ادامه