کد خبر: ۳۱۷
دکتر باقری لنکرانی، وزیر بهداشت در خصوص آمار مبتلایان به بیماری آنفلوانزای خوکی، گفت: علاوه بر اولین بیمار ایرانی و دو نفری که در اطلاع‌رسانی قبلی اعلام کرده بودیم، شش نفر دیگر در بررسی‌های جدید، تستشان مثبت بوده است...

با تائید شش مورد جدید آنفلوانزای تیپ A در کشور، شمار مبتلایان ایرانی به این بیماری به 9 نفر رسید.

 دکتر باقری لنکرانی، وزیر بهداشت در خصوص آمار مبتلایان به بیماری آنفلوانزای خوکی، گفت: علاوه بر اولین بیمار ایرانی و دو نفری که در اطلاع‌رسانی قبلی اعلام کرده بودیم، شش نفر دیگر در بررسی‌های جدید، تستشان مثبت بوده است.

وی با بیان این که در کل تعداد مبتلایان آنفلوانزای خوکی 9 نفر شده است، اظهار کرد: هیچ کدام از این بیماران در ایران مبتلا نشده‌ و در زمان حضور در خارج از کشور به این بیماری دچار شده و در بررسیهای انجام شده در قرنطینه‌هایی که در مرزهای هوایی وجود دارد، شناسایی شده‌اند.

وزیر بهداشت، درباره وضعیت جسمانی این افراد، گفت: حال همگی این افراد خوب است و کسی به عنوان بیمار بد حال نداریم و فقط یک نفر آنها بستری و مابقی به صورت سرپایی درمان شده‌ و تحت مراقبت جهت پیشگیری برای اطرافیانشان هستند.

وی با اشاره به تصمیم وزارت بهداشت در مورد اعزام ایرانیان به حج عمره، اظهار کرد: ما مطابق شرایط تصمیم‌گیری می‌کنیم و در حال حاضر مجموعه شرایط، ما را به اینجا رسانده است که با سازمان حج و زیارت هماهنگی داشتیم و آنها نیز محدودیت‌هایی را اعمال کرده‌اند. در صورتی که شرایط ایجاد شود، به صورت جدی‌تر انجام داده و هماهنگی‌های لازم را در این زمینه به عمل می‌آوریم.

 

نظر شما
ادامه