کد خبر: ۳۱۷۶۶
 

بزرگترین و پیشرفته‌ ترین مجتمع کشتارگاه صنعتی طیور به مساحت 115 هزار متر مربع در مرودشت ساخته می شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «علی همتی» رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: طرح مجتمع کشتارگاه صنعتی طیور روحانی به عنوان یکی از بزرگترین و مجهزترین کشتارگاه‌ های صنعتی کشور در زمینی به مساحت 115 هزار متر مربع و با زیربنای 14 هزار متر مربع با پیشرفت فیزکی بیش از 90 درصد در حال ساخت است که با بهره‌برداری این مجتمع 150 اشتغال مستقیم و 400 اشتغال غیرمستقیم ایجاد می ‌شود.

وی افزود: این مجتمع علاوه بر ظرفیت کشتار روزانه 150 تن مرغ قادر است 150 تن مرغ ذبح شده را منجمد کند که بخش کشتار با ظرفیت کشتار 6 هزار قطعه در ساعت تحت نظارت مستمر یک دکتر دامپزشک و بر اساس موازین شرع مقدس اسلام و قوانین سازمان دامپزشکی کشور انجام می ‌دهد.

همتی ادامه داد: بخش بسته ‌بندی و قطعه‌ بندی با ظرفیت 50 هزار تن مرغ بسته ‌بندی شده بهداشتی در سال، وظیفه بسته ‌بندی مرغ کامل و همچنین مرغ ‌های قطعه‌بندی شده شامل ران، سینه، بال و گردن و انواع آلایشات (دل، جگر، سنگدان و پا) را در بسته‌ بندی‌های مناسب بر عهده دارد و کلیه مراحل کاری این بخش توسط دکتر دامپزشک دوم کنترل و نظارت می ‌شود.

وی عنوان کرد: جای تقدیر دارد که برای نخستین‌بار ضایعات طیور در این کارخانه بازیافت شده و در بهداشتی‌ترین شکل ممکن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس مهم‌ترین بخش‌های این واحد را شامل خط کشتار، کارخانه تولید یخ، سردخانه‌های نگهداری و تونل انجماد و کارخانه تبدیل ضایعات مرغ به پودر گوشت و تصفیه خانه فاضلاب صنعتی بیان کرد.
 
 
نظر شما
ادامه