کد خبر: ۳۱۸۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
 
 

حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: ارتقاء علم پزشکی در گرو علم دامپزشکی است و بین پزشکی و دامپزشکی خطوط جدا کننده وجود نداشته و نخواهد داشت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر حسین رشیدی» پیش از ظهر یکشنبه در جمع اصحاب رسانه با اشاره به دو وظیفه محوری و اساسی اداره دامپزشکی که در بحث تولید و مبارزه با بیماری های مشترک دام و انسان است، گفت: محصولات پروتئینی با منشا دامی باید در سبد غذایی افراد قرار گیرد.

وی افزود: یکی دیگر از وظایف و اقدامات دامپزشکی کنترل بیماری مشترک بین دام و انسان است که نقش بسزایی در سلامت افراد جامعه دارد.

رشیدی ادامه داد: تامین امنیت غذایی، سلامت غذایی، کاهش ضایعات دام و دامپروری، ارتقاء کیفیت فرآورده های دامی، رشد و توسعه قابلیت صادرات دام، تعیین استاندارهای سلامت و نظارت بر تولید محصولات دامی برای جلوگیری از انتقال بیماری مشترک دام و انسان از دیگر وظایف اداره دامپزشکی است.

ارتقاء علم پزشکی در گرو علم دامپزشکی است

وی با تاکید بر اینکه دامپزشکی در علم پزشکی نقش اساسی دارد، اظهار کرد: ارتقاء علم پزشکی در گرو علم دامپزشکی است و بین پزشکی و دامپزشکی خطوط جدا کننده وجود نداشته و نخواهد داشت.

میرکل دامپزشکی استان کرمان عنوان کرد: یکی از اقدامات دامپزشکی در بخش تحقیق و آموزش کمک به علم پزشکی بوده است.

وی با اشاره به نقش دامپزشکی در شرایط بحرانی مثل سیل، زلزله، جنگ و... تصریح کرد: دامپزشکی در این شرایط نقش اساسی و کلیدی در بهداشت عمومی و پیشگیری از بیماری های مشترک دام و انسان دارد.

رشیدی افزود: شبکه ها و پست های دامپزشکی با فعالیت های شبانه روزی سلامت شش میلیون واحد دامی را در سطح استان برعهده دارند و این نیروهای دامپزشک با وجود بیش از ۸۰۰ بیماری مشترک بین دام و انسان در تامین سلامت دامی و پیشگری و کنترل بسیار موفق عمل کرده اند.

وی با اشاره به اینکه اقدامات صورت گرفته در سطح استان برای ارتقاء کیفیت محصولات دامی بوده است، گفت: کرمان یکی از استان های پیشگام در زمینه تدوین سند امنیت غذایی در خصوص بهداشت گوشت و شیر است که این سند با پیشنهاد استاندار کرمان تدوین شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان اظهار کرد: با وجود کمبود اعتبار با الگوی اقتصاد مقاومتی توانستیم سند امنیت غذایی را با موفقیت به اجرا برسانیم.

وی با تاکید بر اینکه محصولات پروتئینی و گوشت در کرمان شناسنامه دار شده است، گفت: بر این اساس مشخصات گوشت روی بسته درج می شود و کیفیت گوشت و مرغ از لحاظ بهداشتی ارتقا یافته است.

رشیدی ادامه داد: کرمان تنها استانی است که که پایش باقی مانده آنتی بیوتیک در مرغ را انجام می دهد و مرغ تولیدی استان از بهترین نوعی است که در کشور تولید می شود.

وی با اشاره به اینکه اگر تولید کنندگان مسائل بهداشتی را رعایت کنند و آموزش ببینند به ندرت با بیماری دام و طیور روبرو می شوند، گفت: آموزش ها و اقدامات ترویجی در زمینه تجویز دارو زیر نظر دامپزشک و دفع آنتی بیوتیک شده است.

رشیدی ابراز کرد: بهترین وزن مرغ مصرفی بین هزار و ۲۰۰ تا هزار و ۸۰۰ است که در سنین پایین تر یعنی ۴۰ روزگی پدید می آید و از نظر کیفیت و سلامت بهترین است.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
دکتر حاج محمدی
|
Iraq
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
0
0
سلام وعرض ادب خدمت استاد گرامی جناب آقای دکتر رشیدی انشاالله در کنارخانواده محترمتان موفق وموید باشید
نظر شما
ادامه