کد خبر: ۳۱۸۸۵
 
 

به مناسبت هفته دامپزشکی و روز ملی دامپزشکی، 2 کارخانه خوراک دام و طیور با حضور دکتر رضاییان زاده معاون بهداشت و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور در دهاقان و شهرضا افتتاح شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، ابتدا «دکتر قاسم رضاییان زاده» معاون بهداشت و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور به همراه «دکتر شهرام موحدی» مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان و هیئت همراه، با حضور فرماندار دهاقان، در مراسم افتتاحیه کارخانه تولید مکمل خوراک دام و پودر چربی دهاقان حضور و این کارخانه توسط دکتر رضاییان زاده افتتاح گردید.

دکتر رضاییان زاده ضمن تسلیت به مناسب فرارسیدن ایام عزا داری حضرت ابی عبدالله الحسین، 14 مهر ماه روز ملی دامپزشکی را گرامی داشت و گفت: افتتاح چنین کارخانه هایی مصداق حقیقی عمل به فرموده مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل میباشد، چرا که چنین مراکزی وابستگی کشور از محصولات خارجی را کم خواهد نمود.

وی پس از افتتاح کارخانه، ضمن بازدید از سالن تولید آن، تصریح کرد: افتتاح این کارخانه علاوه بر اشتغال زایی، باعث رونق کسب و کار در منطقه نیز خواهد شد.

معاون بهداشت و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور سپس به همراه مدیر کل دامپزشکی و دیگر مسئولین ستادی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، دهاقان را به مقصد شهرضا، جهت افتتاح یک کارخانه تولید خوراک دام و طیور دیگر، ترک نمود.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی گفت: محققان و بهره برداران جهان با استفاده از تکنولوژی‌های روزآمد برای افزایش بهره وری در این عرصه توجه کرده و به نتایج مطلوبی نیز رسیده‌اند و ما نیز باید بدانیم برای موفقیت در این عرصه راهی جز این نداریم.

به گزارش تسنیم، «دکتر قاسم رضاییان‌زاده» ظهر امروز در مراسم افتتاح شرکت پیشگام دامپروران سپاهان از عرصه‌های تحت نظر شبکه دامپزشکی شهرستان شهرضا، با بیان اینکه محققان بایستی در شرایط موجود تحقیقات‌شان را در زمینه بهبود تولید محصولات افزایش دهند اظهار داشت: سازمان دامپزشکی کشور از تمام شرکت‌ها و کارخانه‌ها به‌ویژه کارخانه‌های تازه تاسیس در حیطه اختیارات خود حمایت و پشتیبانی می‌کند.

وی با اشاره به افتتاح شرکت پیشگام دامپروران سپاهان، افزود: افتتاح چنین کارخانه‌هایی مصداق حقیقی عمل به فرموده مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است، چرا که چنین مراکزی وابستگی کشور از محصولات خارجی را کم می‌کند.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی با بیان اینکه یکی از مهمترین مسائلی که باید در حوزه صنایع دام، طیور و آبزیان مورد توجه قرار دهیم، افزایش بهره‌وری و راندمان کاری است، افزود: در حال حاضر مشکلات اقتصادی زیادی در این زمینه وجود دارد که باید برای حل آنها برنامه‌ریزی کنیم.

وی تصریح کرد: امروزه محققان و بهره برداران جهان با استفاده از تکنولوژی‌های روزآمد برای افزایش بهره وری در این عرصه توجه کرده و به نتایج مطلوبی نیز رسیده‌اند و ما نیز باید بدانیم برای موفقیت در این عرصه راهی جز این نداریم.

لزوم توجه بیشتر به حوزه پیشگیری از بیماری‌های دامی در کشور

رضاییان زاده با بیان اینکه افتتاح این کارخانه علاوه بر اشتغال‌زایی، سبب رونق کسب و کار در منطقه می‌شود، بیان کرد: متأسفانه در کشور ما به آن اندازه که به جراحی دام توجه شده، به حوزه پیشگیری از بیماری‌های دامی توجه نشده، بنابراین باید در این زمینه اقدامات زیادی انجام شود.

وی تصریح کرد: به عنوان نمونه وقتی یکی از بیماری‌های متابولیکی در یک یا چند واحد دامداری ایجاد می‌شود، شیوه تغذیه و مبانی رسیدگی به دام‌ها و امور درمانی آنها شامل مباحث تخصصی و پیچیده‌ای است که بسیاری از دامداران از آن مطلع نیستند و در اینجا نقش تولیدکنندگان نهاده‌های دامی مشخص می‌شود که باید با تولید محصولاتی بر اساس نیازهای مختلف یک واحد دامی، به دامداران کمک کنند.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی بیان کرد: کارخانجات تولید نهادهای دامی کشور به شرط دانش محور بودن و تکیه بر آخرین یافته‌های علمی، می‌توانند سهم بزرگی در پیشگیری از بیماری‌های مختلف داشته باشند.

وی گفت: امروزه در برخی از دوره‌های پرورش دام در دامداری‌ها الزام به افزایش مصرف دان در گله‌های طیور وجود دارد که اگر این اتفاق در دوران رشد اتفاق بیفتد مشکلات متابولیکی در دام‌ها ایجاد می‌شود، بنابراین بهتر است با فرمولیزه کردن مصرف این اقلام در کارخانجات تولیدی از بروز این مشکلات جلوگیری شود.

رضائیان‌زاده خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین ویژگی‌های کارخانجات تولید نهاده‌های دامی در استان اصفهان، استخدام تیم‌های مشاوره علمی و کارآمد برای نظارت بر روند تولید است که از این نظر این استان یکی از برندهای اصلی کشور محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی از مواردی که مانع موفقیت دامداران در کشور می‌شود، عدم توانایی در جلب اعتماد عمومی است، اگر کارخانجات تولیدی با تکیه بر دانش و علم روز، محصولاتی تولید کنند که بتواند رضایت خاطر مشتریان را جلب کند، موفق می‌شوند.

در مراسم افتتاحیه کارخانه تولید خوراک دام و طیور واقع در شهرک صنعتی سپهر آباد شهرضا ابتدا مدیر کل دامپزشکی استان با آرزوی موفقیت روز افزون برای موسسان این کارخانه گفت: با توجه به شعار سازمان دامپزشکی مبنی بر ارجح بودن پیشگیری بر درمان به فلسفه وجود کارخانجات تولید خوراک دام در این راستا اشاره کرد البته دقت در کیفیت تولید و استفاده از دانش روز و بهره گیری از مشاورین متخصص را موضوعی برای تحقق این امر دانست.

«دکتر شهرام موحدی» همچنین با اشاره به نقش دامپزشکی در خصوص بیوتروریسم و پدافند غیرعامل افزود: امروزه استکبار جهانی میکوشد تا به هر وسیله ای به کشور ایران اسلامی ضربه وارد کند و این اهمیت دامپزشکی را چندین برابر میکند چرا که اگر یک بیماری را از هر طریقی وارد کشور شود ضررهای جبران ناپذیری را در سطح وسیع برای کشور به وجود خواهد آورد که به لطف خداوند و همت کارکنان دامپزشکی تا کنون در این راستا موفق نبوده است.

 
نظر شما
ادامه