کد خبر: ۳۱۹۱۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی:
«دکتر مسعود هاشم زاده» افزود: در ایران، دامپزشکی در میان مردم حضور نداشته و اکثر مردم نیز هیچ آشنایی به نحوه خدمات‌رسانی این نهاد ندارند ...
 
 

حکیم مهر - معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی گفت: تامین سلامت جامعه نیازمند نگاه ویژه به سازمان دامپزشکی و عملکرد آن است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر مسعود هاشم زاده» ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: با توجه به اینکه برخی مباحث و مسائل رفاهی مردم زیر نظر ساختار اجرایی دامپزشکی است، متاسفانه مردم خدمتگزاران خود در این عرصه را به خوبی نمی‌شناسند و نمی‌دانند که چه چیزی را از خدمتگزاران خود مطالبه کنند.

وی بیان‌ داشت: در صورت شناخت جایگاه مسئولان در سازمان دامپزشکی، مردم به خوبی می‌توانند مطالبه‌گر باشند و حق و حقوق خود را از این سازمان در زمینه تامین سلامت غذایی درخواست کنند که این وظیفه و رسالت اصحاب رسانه را برجسته‌تر می‌کند .

معاون تشخیص و مدیریت درمان سازمان دامپزشکی گفت: اصحاب رسانه نمایندگان مردم هستند و باید به طور مرتب در حوزه تامین سلامت و امنیت مواد غذایی آنان از مسئولان مطالبه‌گر باشند و از مسئولان بخواهند که در زمینه تامین سلامت مواد غذایی مردم چه اقداماتی انجام داده اند .

وی با اشاره به رابطه ضریب هوشی فرزندان با تغذیه آنان بیان داشت: آلوده بودن تغذیه به آلاینده‌ها و فلزات سنگین، فرزندان را به بیماری‌های مزمنی مبتلا می‌کند که بر ضریب هوشی آنان تاثیرات منفی دارد .

دکتر هاشم زاده گفت: هر چه کشور توسعه یافته‌تر باشد ساختار دامپزشکی آن نیز پیشرفته‌تر است و در کشورهای پیشرفته، دامپزشکی به عنوان نماینده مردم برای تامین امنیت و سلامت غذایی به طور جد حضور دارد .

وی ابراز داشت: منشأ 60 درصد از بیماری‌های کشور آمریکا از مواد غذایی است و این رقم به طور حتم در کشور ایران خیلی بالاتر است .

معاون تشخیص و مدیریت درمان سازمان دامپزشکی تصریح ‌کرد: در کشور ایران اسلامی، دامپزشکی در میان مردم حضور نداشته و اکثر مردم نیز هیچ آشنایی به نحوه خدمات‌رسانی این نهاد ندارند، رسانه‌ها باید بیش از پیش در جهت شناساندن و معرفی این سازمان و چگونگی ارائه خدمات به هموطنان تلاش کنند، چرا که تحقق این مهم هم به نفع ساختار سازمان و هم به سود سلامت و بهداشت مردم و اجتماع است .

دکتر هاشم‌زاده ابراز داشت: با توجه به تغییرات اقلیمی کشور و استان هرمزگان، خوشبختانه تا کنون مورد خاصی مشاهده نشده اما باید مراقب بود، با توجه به خطر شیوع بیماری تب برفکی در فصل سرما، سازمان دامپزشکی نسبت به واکسینه‌کردن دام به موقع اقدام می‌کند .

وی تصریح‌کرد: به منظور افزایش اعتبارات واکسیناسیون دام و طیور در استان، رایزنی و هماهنگی‌های لازم با مسئولان کشوری صورت گرفته است، با توجه به پرورش دام به صورت سنتی در استان هرمزگان و عدم توانایی پرداخت هزینه واکسیناسیون توسط دامپروران هرمزگانی، درصورت شیوع بیماری، مشکلات زیادی در زمینه اقتصاد ایجاد و همچنین تلفات دام صورت می‌گیرد .

معاون تشخیص و مدیریت درمان سازمان دامپزشکی کشور گفت: متاسفانه علیرغم مسئولیت سنگین دامپزشکی در تامین سلامت تغذیه مردم و کنترل بیماری‌های دام و طیور، توجه‌  لازم به جایگاه این سازمان در برنامه ششم توسعه نشده است .

دکتر هاشم زاده کنترل و بیماری لکه سفید و رونق صنعت پرورش میگو، پیشگیری و مقابله با بیماری در مورد ماهیان سردابی، افزایش اقدامات پیشگیرانه در زمینه شیوع بیماری تب مالت و کاهش تعداد مبتلایان به این بیماری را از اهم فعالیت‌های سازمان دامپزشکی عنوان‌کرد .

وی در پایان عدم همخوانی وظایف و مسئولیت‌ها با میزان اعتبارات تخصیص یافته را از نقاط ضعف این سازمان خواند و گفت: امکانات و اعتبارات اختصاص‌یافته به سازمان دامپزشکی به اندازه مسئولیت‌ها و رسالت‌های محوله به این نهاد نیست و اعتبارات باید متناسب با وظایف باشد .

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۵
0
0
اگه واقعا می خواهیم
مردم خدمات دامپزشکی را به نام خود دامپزشکی تو رسانه های احساس کنند
دامپزشکی باید کاملا مستقل بشه یا بره زیر نظر وزارتخانه بهداشت محور
کارمند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۵
0
0
درحال حاضرکاروفشار اصلی کارهای صحرایی وکشتارگاهی را شبکه های دامپزشکی وبخش خصوصی انجام میدهنداماپرسنل ادارات کل وسازمان مزایا و...میگیرند.شالوده سازمان دامپزشکی سنتی است به همین جهت از تحول هراس دارند.وزارت بهداشت اعتبار بالایی دارد وقطعا اگر دامپزشکی به ان ملحق شودعملکرد بهتری خواهد داشت
نظر شما
ادامه