کد خبر: ۳۲۴۳۴
تعداد نظرات: ۶ نظر
 

روز گذشته (15 آبان ماه) نمایشگاه بین المللی و تخصصی محصولات پروتئینی و صنایع وابسته با حضور دکتر مهدی خلج رییس سازمان دامپزشکی کشور و جمعی از مدیران سازمان افتتاح شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر مهدی خلج» رییس سازمان دامپزشکی کشور در سخنرانی افتتاحیه نمایشگاه اظهار داشت: تولید با قابلیت رقابت، به مردم، شرکت های تولیدکننده و جامعه اعتماد به نفس می بخشد.

برگزاری این نمایشگاه نشان دهنده این است که تولید کنندگان داخلی در حوزه تولید محصولات پروتئینی قابلیت هایی دارند که می توانند با محصولات خارجی در عرصه بین المللی رقابت نمایند.

وی افزود: سازمان دامپزشکی نیز به عنوان مرجع ملی در زنجیره تولید مواد اولیه کارخانجات پروتئینی و نظارت و پایش 7 محصول فرآورده خام دامی با در نظر گرفتن اصل بهداشت و تضمین سلامت محصول در خدمت این صنعت است.

ارائه ماده قانونی به مجلس برای سپردن مسئولیت تضمین سلامت محصولات تولیدی به تولیدکننده و عرضه کننده

وی تصریح کرد: سازمان دامپزشکی کشور با استفاده از تجارب دیگر کشورها در امر قانون گذاری به دنبال ارائه ماده قانونی به مجلس شورای اسلامی است مبنی بر سپردن مسئولیت تضمین سلامت محصولات تولیدی به تولیدکننده و عرضه کننده می باشد و سازمان دامپزشکی به عنوان تایید کننده نهایی، مسئولیت حاکمیتی خود را بر عهده داشته باشد.

همچنین سازمان با ایجاد سامانه قابلیت رهگیری اقداماتی انجام داده از جمله در خصوص گوشت مرغ، تخم مرغ و میگو و خاویار صادراتی که می توان با قرار دادن حرف M  جلوی کد رهگیری محصول و ارسال پیامک به شماره 30008903 شناسنامه محصول را دریافت کرد.

گفتنی است نمایشگاه بین المللی و تخصصی محصولات پروتئینی و صنایع وابسته با نام تجاری MeatEx به عنوان محل تلاقی صنعت و محصولات کلیه زنجیره تولید، بسته‌بندی، توزیع و فروش انواع گوشت خام دام، طیور، آبزیان و محصولات فرآوری شده پروتئینی را در بر می‌گیرد.

این نمایشگاه به دو بخش اصلی صنعت و محصول تقسیم می شود. بخش صنعت، کلیه ماشین‌آلات، فناوری و اتوماسیون مرتبط با تولید، فرآوری، بسته‌بندی، توزیع، انبارداری و فروش محصولات پروتئینی را شامل می‌گردد. هدف اصلی این بخش نمایشگاه، تامین نیاز صنایع ذکر شده داخل کشور توسط تولیدکنندگان خارجی و ایرانی است.
دامنه این بخش، گوشت خام کلیه حیوانات حلال گوشت و محصولات فرآوری شده آن‌ها در بر گرفته و هدف نهایی از برگزاری این بخش تامین بازار مصرفی کشورهای مسلمان جهان، خصوصا خاورمیانه، آسیای میانه و اروپای شرقی است.
 
 
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
0
1
نقش مسوولین فنی چی میشه ؟!!! این یعنی بیکار شدن حداقل 7000 دکتر دامپزشک !!! وا مصیبتا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
0
1
آقای دکتر خلج جناب دکتر قدیری دیگر مشاور محبوبشان را جهت سیر و سیاحت نمایشگاهی خبر نکرده بودند؟؟
ناشناس
|
United States of America
|
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۷
0
1
همكار گرامي! جناب دكتر قديري را مقصر قلمداد نكنيد.شما هم يكبار مسيرتان به خ توانير مي خورد مجذوب حركات ايشان مي شديد.
يكي از يكي زيباتر و همه بالاي ١٨٠ سانت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۷
0
1
.......................... تا زمانیکه بخش خصوصی رو ساقط نکنه دست بردار نیست.نظام دامپزشکی دیروز فرموده بودید مشکلات وانتقاد وپبشنهاد ها را جهت اعتلای بخش خصوصی تا 48 ساعت ایمیل نمایید.بفرمایید این یک مشکل.مابقی پیش کش.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۷
0
0
.................................... بیکار شدن مسول فنی ها چه اهمیتی واسشون داره ............................
نيكوئي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۷
0
0
تا الان مشكل شون نحوه پرداخت حقوق مسئولين فني بود! الانم گويا راهشو پيدا كردن! بجاي اينكه مسئله رو حل كنند، خيلي راحت و آسوده صورت مسئله رو دارن پاك ميكنند!!
نظر شما
ادامه