کد خبر: ۳۳۰۰۷
 

نایب رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس بر لزوم تداوم اقدامات پیشگیرانه از سوی سازمان حفاظت محیط زیست و دامپزشکی برای جلوگیری از شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان تاکید کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «دکتر جبار کوچکی نژاد» در رابطه با هشدار سازمان دامپزشکی در مورد بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، گفت: با توجه به اینکه برخی استان‌های کشور به ویژه استان های شمالی کریدور و شاهراه مهاجرت پرندگانی مانند مرغابی، غاز و قو است، بنابراین باید برای جلوگیری از انتشار بیماری های مربوط به این پرندگان به هشدارهای زیست محیطی توجه اساسی شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه برای مدیریت بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان باید ممنوعیت شکار از سوی سازمان حفاظت محیط زیست پیگیری و دامپزشکی نیز نظارت مداوم بر این امر داشته باشند، تصریح کرد: این دستگاه ها باید با تشدید نظارت اقدامات پیشگیرانه لازم را برای جلوگیری از شیوع بیماری آنفلوآنزای پرندگان اتخاذ نمایند زیرا شیوع این بیماری خطری اساسی و جدی برای حیات وحش، انسان و پرندگان به شمار می رود.

تشریح دلایل مرگ و میر پرندگان در شمال کشور

این نماینده مردم در مجلس دهم با یادآوری مرگ برخی پرندگان در شمال کشور، گفت: به دلیل آنکه محصولات ما تقریباً شیمیایی است، بنابراین برخی از سموم حاوی در محصولات در زمین باقی می ماند که شست و شوی زمین موجب انتشار آلودگی و مسمومیت پرندگان می شود که این موضوع مرگ بسیاری از پرندگان در تالاب ها را رقم می زند.

نایب رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: راهکار مقابله با مرگ و میر پرندگان این است که با روش های مختلف بتوان سموم را در محصولات کشاورزی کاهش داد.

 
 
نظر شما
ادامه