کد خبر: ۳۳۱۲۶



«عصر ایذه» نوشت:

صبح دیروز خبری مبنی بر مرگ دسته‌جمعی تعدادی غاز وحشی در تالاب میانگران، در کانال تلگرام عصر ایذه به همراه مستندات آن درج شد. بلافاصله خبرنگار عصر ایذه به پیگیری این موضوع پرداخت که طی تماس تلفنی، اداره محیط زیست ایذه در جریان این رخداد قرار گرفت.

رئیس محیط زیست ایذه پس از مطلع شدن، عنوان کرد که یک اکیپ متشکل از دامپزشکی و چند تن از پرسنل محیط زیست ایذه جهت بررسی این موضوع به تالاب میانگران اعزام شدند. ساعت 15 دیروز وقتی خبرنگار عصر ایذه، مجدداً پیگیر علت مرگ این پرندگان شد، مسئول دامپزشکی ایذه، ضمن کذب خواندن این خبر گفت: «طی چندین مرحله بازدید و جست‌وجو، هیچ‌گونه لاشه پرنده‌ای در تالاب نیافتیم.»

بلافاصله خبرنگاران عصر ایذه، جهت اثبات صحت خبر درج‌شده، شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی به مردم، با توجه به اهمیت موضوع، اقدام به جست‌وجوی غازهای تلف‌شده در تالاب کردند.

پس از ساعتی جست‌وجو و با همکاری شخصی که فیلم اولیه را ارسال کرده بود، چندین لاشه غاز در نزدیکی روستای پرچستان پیدا شد که 2 مورد برای انجام آزمایش و بررسی علت مرگ پرندگان به رئیس اداره محیط زیست ایذه تحویل داده شد و عباس سلطانی رئیس اداره محیط زیست ایذه، 2 پرنده تلف شده را به دامپزشکی ایذه جهت انجام آزمایش تحویل داد .

وی عنوان کرد: «به دلیل اهمیت موضوع، در سریع‌ترین زمان ممکن نتیجه را به اطلاع عموم خواهیم رساند.» سلطانی از مردم ایذه خواست در صورت مشاهده هرگونه جسد پرنده، به‌خصوص در اطراف تالاب‌های ایذه، از لمس آن‌ها خودداری و بلافاصله محیط‌زیست را باخبر سازند.

در ادامه رئیس دامپزشکی شهرستان ایذه گفت: «تاکنون هیچ مورد مشکوک به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در ایذه مشاهده نشده است.»

دکتر داریوش ملک احمدی در گفت و گو با خبرنگار عصر ایذه با اشاره به اخبار منتشر شده درخصوص مرگ دسته ای پرنده در تالاب میانگران ایذه، اظهار کرد: «2 نمونه از لاشه این پرنده ها جهت آزمایش به استان ارسال شده که تا فردا نتیجه دقیق اعلام خواهد شد.»

وی با تاکید بر اینکه هنوز هیچ دلیلی مبنی بر اینکه این پرندگان بر اثر آنفلوانزا مرده باشند وجود ندارد، گفت: «پیگیری دامپزشکی و محیط زیست شهرستان ادامه دارد.»

ملک احمدی در پایان از مردم ایذه درخواست کرد که به شایعات توجه نکنند و اخبار را از منابع موثق پیگیری کنند.

photo_2016-12-19_10-57-31

photo_2016-12-19_20-49-47

photo_2016-12-19_20-48-23

photo_2016-12-19_20-48-20


نظر شما
ادامه