کد خبر: ۳۳۳۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی با تأکید بر سلامت روح و جسم گفت: در سطح استان 45 ناظر شرعی در کشتارگاهها فعالیت می کنند و به هیچ وجه کسی حق ندارد اجزای حرام دام ها را از کشتارگاهها خارج کند و باید در همان محل معدوم شود؛ تنها چهار شرکت مجوز دار حق دارند در این مبحث، صادرات انجام دهند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از صبح بردسکن، «حجت الاسلام محمد حسن شورورزی» مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی ضمن بازدید از تنها کشتارگاه شهرستان بردسکن در گفت و گو با خبرنگار صبح بردسکن، اظهار داشت: ناظرین شرعی مستقر در کشتارگاهها تحت نظارت دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استانن فعالیت می نمایند که حاصل آن تولید غذای حلال و بهداشتی می باشد.

وی ضمن تشکر از فعالیت های خوب انجام شده توسط شهرداری بردسکن و پیگیریهای تیم بهداشتی نظارت گوشت کشتارگاه و بازرسان شبکه دامپزشکی شهرستان بیان داشت: علاوه بر بازرسی و نظارت بهداشتی، کار نظارت بر ذبح شرعی توسط روحانیون ناظر شرعی مستقر در کشتارگاههای هر شهرستان هم انجام می شود.

حجت الاسلام حسن شورورزی گفت: بیش از 250 آیه در قرآن آمده که به صورت مستقیم و غیر مستقیم به طهارت و حلالیت غذا تاکید کرده است لذا اهم وظایف دامپزشکی در دو بحث بهداشت و حلیت فرآورده های خام دامی خلاصه می شود.

وی با اشاره به اینکه تنها دین مبین اسلام بر تأثیر تغذیه بر روی سلامت روح و جسم و آثار غذای حرام رهنمود کرده است ابراز کرد: 70 درصد مسلمانان و غیر مسلمانان در دنیا به دنبال استانداردهای حلال و گوشت با ذبح اسلامی هستند، زیرا معتقدند گوشت حاصل از ذبح اسلامی خوشمزه تر و مانده گارتر است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی عنوان کرد: با توجه به کشتار دام روستای ابراهیم آباد و خود شهر بردسکن فضای موجود کشتارگاه در شهرستان کافی نیست و اگرچه توسط شهرداری ساختمان کشتارگاه بهسازی شده است اما ضرورت دارد با یک عزم همه جانبه نسبت به احداث کشتارگاه صنعتی اقدام شود.

وی از احداث کشتارگاه های صنعتی در شهرستان های نیشابور، تربت حیدریه و تربت جام خبر داد و گفت: مسئولان بردسکن می توانند با کمک بخش خصوصی به صورت متمرکز کشتارگاه صنعتی را برای کشتار دام های شهرهای خلیل آباد و کاشمر هم احداث کنند.

حجت الاسلام شورورزی خاطرنشان کرد: در سطح استان 45 ناظر شرعی در کشتارگاهها فعالیت می کنند و دوره های آموزشی برای ذابحین و ناظرین ذبح شرعی در طول سال برگزار می شود.

وی در رابطه با بحث نظارت بر اجزای حرام دام ها تأکید کرد: به هیچ وجه کسی حق ندارد اجزای حرام دام ها را از کشتارگاهها خارج کند و باید در محل کشتارگاه ها معدوم شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی افزود: در خراسان رضوی فقط 4 شرکت مجوز دار حق دارند اجزای حرام دام ها را برای بحث صادرات انجام دهند، در غیر این صورت در محل کشتارگاه نسبت به معدوم سازی آن اقدام می شود.
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
یک دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
0
2
هه هه!
شما باید بدونید که از بیضه ها به سادگی استفاده میشه و خیلی راحت خارج میشه و به فروش میرسه، توجه کنید، "خیلی راحت"!
میدونید چرا؟
چون بازرس هیچ کاری نمیتونه بکنه!
توجه کنید "هیچ کار"
چون نون شب بازرس بنده خدا رو داره همونی که بیضه رو میفروشه میده :)))
نظر شما
ادامه