کد خبر: ۳۳۳۳
حکیم مهر -  رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به سیل پاکستان و تردد غیرقانونی اتباع بیگانه از مرز ایران گفت: تا کنون 15 مورد مالاریای مثبت و 16 مورد سرخک از این افراد در منطقه شرق جاسک شناسایی شده است.
دکتر محمد شکاری افزود: تا کنون موردی از شیوع بیماریها در اثر سیل پاکستان به هرمزگان گزارش نشده است. ولی با افزایش حجم ورود غیرقانونی اتباع بیگانه و پاکستانی که برای کار به کشورهای حاشیه خلیج فارس وارد این استان می‌شوند، موارد مشکوکی از سرخک و مالاریا در منطقه مشاهده شده که خوشبختانه با اقدام به موقع تحت کنترل در آمده است.
وی افزود: این اتباع بیگانه که برخی از آنها برای کار و تکدی‌گری وارد شهرهای استان هرمزگان هم شده‌اند، بیشتر در کوه های دورافتاده‌ترین مناطق و روستاهای شرق شهر جاسک تجمع می‌کنند تا پس از مدتی نوبتشان شود تا از طریق لنج و کشتیهای کوچک به صورت قاچاق به کشورهای حاشیه خلیج فارس بروند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، شناسایی محل تجمع این افراد را بزرگترین مشکل کنونی مسئولان استان اعلام کرد و گفت: این اتباع بیگانه متأسفانه در شرایط بسیار بد آب و هوایی و زیست محیطی زندگی می‌کنند و تا کنون 15 مورد مالاریای مثبت و 16 مورد سرخک از آنها در منطقه شرق جاسک شناسایی شده که با اقدام به موقع شبکه بهداشت و درمان جاسک تحت کنترل در آمده و جای هیچگونه نگرانی نیست.
 
نظر شما
ادامه