کد خبر: ۳۳۳۶۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
مدیرکل دامپزشکی استان لرستان خبر داد:
«دکتر غلامرضا توکلی» افزود: یک مورد ابتلا به آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان در یکی از روستاهای شهرستان الشتر مشاهده شده است ...
 

حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی استان لرستان از گزارش یک مورد ابتلا به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در شهرستان الشتر خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر غلامرضا توکلی» گفت: یک مورد ابتلا به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در یکی از روستاهای شهرستان الشتر مشاهده شده است.

وی اظهار کرد: این مورد گزارش شده در ارتباط با چند مرغ و خروس در روستای مذکور بوده است.

توکلی با اشاره به اینکه آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان بیماری مشترک بین انسان و پرندگان است، ادامه داد: تمام مرغداری‌های صنعتی و کشتارگاه‌های استان برای پیشگیری از این بیماری به صورت رایگان ضدعفونی شده‌اند.

مدیرکل دامپزشکی لرستان یادآور شد: آنفلوآنزا یکی از بیماری‌های خطرناک پرندگان بوده که سرعت انتشار آن بسیار بالاست.

وی تأکید کرد: مردم نگرانی برای خرید مرغ از مرغداری‌های استان نداشته باشند، چراکه تمهیدات لازم در این خصوص انجام گرفته است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سلسله نیز در این خصوص گفت: با تلف شدن تعدادی از پرندگان و طیور روستاهای منطقه بسطام، نمونه ‌هایی برای آزمایش به تهران ارسال شد که پس از انجام آزمایشات، علت تلف شدن این پرندگان، ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان تشخیص داده شد.

«کیومرث نورمحمدی» در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات معدوم‌ سازی طیور این منطقه، سراب چنار سفلی و دارماهی از صبح امروز آغاز شده است.

وی عامل انتقال این بیماری را پرندگان مهاجر و آبزی دانست و اظهار کرد: به دلیل واقع شدن این روستاها در منطقه کوهستانی و حاشیه رودخانه ها، طیور منطقه به این بیماری مبتلا شده اند.

نورمحمدی با بیان اینکه ویروس این بیماری نسبت به گرما حساس است، گفت: با پختن گوشت مرغ و تخم مرغ عامل انتقال این بیماری کشته می شود و بهتر است که خانواده ها این نکات را برای پیشگیری از سرایت بیماری مدنظر قرار دهند.

رئیس شبکه دامپزشکی سلسله با اشاره به درگیری بیشتر استان های مرزی با این بیماری، افزود: کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند و یا مبتلا به بیماری آنفلوآنزا هستند از تماس با پرندگان خودداری کنند.

وی به خانواده ها توصیه کرد از مرغ های کشتار شده با تایید دامپزشکی استفاده و از خرید مرغ زنده از مراکز غیرمجاز خودداری کنند.

 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
0
0
تصویر دکتر چقدر مظلومانه است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
0
0
شما که مانور داده بودید
پس چی شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
0
0
مظلومی وجود نداره.مظلوم فارغ التحصیلان بیکار هستن ............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۹
0
0
متاسفانه علی رغم تذکرات ما موضوع آنفلوانزا توسط اداره کل لرستان جدی گرفته نشد و گرفتار شدیم
نظر شما
ادامه