کد خبر: ۳۳۷۳۲
 

طرح لیبل دار کردن کله پاچه های استحصالی کشتارگاه برای اولین بار در استان خراسان جنوبی اجرا شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی بشرویه، سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان بشرویه در این خصوص گفت: جهت بالا بردن سطح بهداشتی و افزایش سطح نظارتی و نیز احترام به حقوق مصرف کنندگان، با پیگیری های دامپزشکی و همکاری شهرداری بشرویه طرح لیبل دار نمودن لاشه ها با دو رنگ متفاوت در کشتارگاه شهرستان بشرویه اجرا شد به نحوی که به لاشه ی دام های نر لیبل آبی رنگ و به لاشه دام های ماده لیبل سفید رنگ نصب می شود.

 «دکتر عبدی» افزود: آلایش خوراکی دام جزوه قسمت های لاشه با فساد پذیری بالا است که ما برای اولین بار در استان توانستیم طرح لیبل دار نمودن مشخصات دام کشتاری را به کله پاچه های استحصالی کشتارگاه اجرا کنیم.

وی ادامه داد: افزایش قدرت انتخاب مردم در خرید ، ارتقا سطح نظارتی بر این محصول و نیز راهی برای جلوگیری از کشتارهای غیرمجاز از دیگر مزایای این طرح است.

وی با اشاره به شرایط نگهداری و بهترین زمان مصرف کله پاچه تا 72 ساعت پس از کشتار در دمای 2-4 درجه از مردم شهرستان بشرویه خواست فقط از کله پاچه های استحصالی کشتارگاه که دارای لیبل مشخصات می باشند خریداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره تلفن 32772315 تماس حاصل فرمایند.
 
 
نظر شما
ادامه