کد خبر: ۳۳۷۷۷
تعداد نظرات: ۲ نظر


رئیس هئیت مدیره مرغ تخم‌گذار استان تهران گفت: در حال حاضر استان قم، اصفهان و تهران در وضعیت نامناسبی قرار گرفته‌اند و درگیر آنفلوانزای حاد پرندگان هستند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرنگاران جوان، «دکتر ناصر نبی‌پور» رئیس هئیت مدیره مرغ تخم گذار استان تهران با اشاره به آخرین وضعیت آنفلوانزای فوق حاد پرندگان اظهار داشت: تا کنون 16 الی 17 استان اصلی تولید درگیر شیوع این بیماری هستند.

وی با اشاره به اینکه به تازگی این بیماری در استان تهران مجدد شیوع یافته است، افزود: در حال حاضر استان قم، اصفهان و تهران در وضعیت نامناسبی قرار دارند.

نبی پور با اشاره به اقدامات سازمان دامپزشکی نسبت به شیوع آنفلوانزای حاد پرندگان بیان کرد: تا کنون 5 الی 6 میلیون قطعه از سوی سازمان دامپزشکی معدوم شده است، لذا تا زمانی که پرندگان مهاجر در کشور حضور دارند نمی توان این بیماری را کنترل کرد.

به گفته وی نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری 3 هزار و 900 تومان است که این بدان معناست که قیمت هر عدد تخم مرغ 240 الی 250 تومان است.

رئیس هئیت مدیره مرغ تخم گذار استان تهران با بیان اینکه مجموع صادرات تخم مرغ سال گذشته 93 هزار تن بوده است، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری مجموع صادرات 23 الی 24 هزار تن بوده که با توقف دو ماه صادرات در پی شیوع آنفلوانزای حاد پرندگان باید گفت که این میزان محقق نخواهد شد.


انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
0
0
سردبیرمحترم پس چرا نظرات ارسال شده را درج نمی کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
؟؟؟
نظر شما
ادامه