کد خبر: ۳۳۹۹۶



مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: بازارهای خرید و فروش پرندگان در این استان به منظور پیشگیری از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به طور موقت تعطیل شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر مجید روحانی نژاد» افزود: این اقدام با توجه به خطر بروز بیماری آنفلوانزای پرندگان در برخی مناطق کشور و اهمیت رعایت اصول قرنطینه ای و امنیت زیستی در پیشگیری از این بیماری و جلوگیری از صدمه به صنعت مرغداری استان خراسان رضوی انجام شده است.

وی بیان کرد: بدین منظور تا اطلاع ثانوی جمعه بازار خرید و فروش پرندگان مشهد و سایر شهرستان های استان خراسان رضوی با ابلاغ اداره کل دامپزشکی استان تعطیل خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: افرادی که به نوعی با پرندگان زینتی و خانگی مرتبط هستند از جابجایی و حمل و نقل بدون ضابطه و پرواز دادن پرندگان خود خودداری کرده و پرندگان خانگی را به لحاظ جلوگیری از مجاورت با پرندگان وحشی و مهاجر در قفس و جایگاه نگهداری آنان محصور نمایند.

فعالیت جمعه بازار پرندگان مشهد از سال 1390 به منظور خرید و فروش پرندگان زینتی و طیور در فضایی به مساحت حدود 19 هزار متر مربع در جاده کنه بیست آغاز شد.

بیماری آنفلوانزآی پرندگان، از بیماریهای مهم در ماکیان و سایر پرندگان است که پایش و مراقبت می تواند نقش مهم و بسزایی در پیشگیری و کنترل این بیماری در جمعیت طیور داشته باشد.


نظر شما
ادامه