کد خبر: ۳۴۶۳۴
 

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته در سال گذشته بیش از 80 کلینیک دامپزشکی در استان به بخش خصوصی واگذار شده است و تعداد 28 داروخانه دامپزشکی هم در سطح شهر قزوین فعال بوده و خدمات ارائه می‌دهد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر سیدبهمن نقیبی» با اشاره به گزارش عملکرد سال گذشته در حوزه‌های مختلف اظهار داشت: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته در سال گذشته مراکز مایه‌کوبی به صورت ویژه توسعه یافته که بیش از 45 اکیپ در قالب 122 نفر از این مراکز نظارت و بازرسی کرده‌اند.

وی افزود: همچنین با پیگیری‌های صورت گرفته در سال گذشته بیش از 80 کلینیک دامپزشکی در استان قزوین به بخش خصوصی واگذار شده است و تعداد 28 داروخانه دامپزشکی هم در سطح شهر قزوین فعال بوده و خدمات ارائه می‌دهد.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین ادامه داد: میزان صادرات تخم‌مرغ در سال گذشته بیش از 1 هزار تن بوده و همچنین تولید گوشت سفید مرغ هم به 61 هزار تن رسیده است.

نقیبی با اشاره به اقدامات جدید در طول سه سال گذشته به ویژه سال گذشته تصریح کرد: اجرای طرح پایش تخم‌‍مرغ‌های مورد مصرف در شیرینی‌پزی‌ها، اجرای طرح پایش مالاشیت گرین در مزارع پرورش آبزیان و اجرای طرح نشان‌دار کردن ماهی تازه جنوب از اقدامات جدید در سال گذشته بوده است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته از سال 92 تا سال گذشته بیش از 245 هزار مورد پیامک‌های آموزشی و ترویجی برای شهروندان ارسال شده که این تعداد در طول سال‌های 89 تا 92، 112 هزار مورد بوده است.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین یادآور شد: توسعه صدور پروانه تولید گوشت مرغ بدون مصرف آنتی‌بیوتیک از یک واحد به چهار واحد، راه‌اندازی روش‌های تشخیص آزمایش مولکولی بیماری طیور و تشخیص نوع گوشت حیوانات مختلف، اجرای طرح پایش باقی مانده آنتی‌‌بیوتیک در فرآورده‌های خام دامی و بررسی بیماری در واحدهای مرغ مادر و تخم‌گذار از دیگر اقدامات صورت گرفته این اداره‌کل در سال گذشته بوده است.

نقیبی مطرح کرد: همچنین به منظور اطلاع‌رسانی و افزایش آگاهی شهروندان چاپ بروشور و پوستر در سال گذشته از 19 هزار برگ به 32 هزار برگ افزایش یافته است.

 
 
نظر شما
ادامه