کد خبر: ۳۴۸۴۳



سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان سوادکوه از کشف و ضبط بیش از 14 قلم داروی دامی از یک داروخانه دامپزشکی خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان مازندران، «دکتر حسینی» با اشاره به بازدیدهای ادواری کارشناسان دارویی اداره دامپزشکی سوادکوه اظهار داشت: عدم رعایت قوانین و مقررات سازمان دامپزشکی کشور در نگهداری داروهای دامی و توزیع داروهای تاریخ گذشته می‌تواند ضررهای جدی بر صنعت دامپروری و در نهایت با مصرف فرآورده‌های دامی خطری جدی متوجه سلامت مصرف‌کنندگان گردد.

وی با بیان اینکه تمامی داروخانه‌های سطح شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه شمالی تحت نظارت بخش دولتی دامپزشکی هستند اعلام کرد، در بازدیدی از یک واحد داروخانه دامپزشکی تعداد 14 قلم داروی دامی تاریخ گذشته و تجهیزات دامپزشکی از قبیل سرنگ‌های تاریخ گذشته به ارزش ریالی بیش از 30 میلیون ریال کشف و ضبط شد.

سرپرست اداره دامپزشکی سوادکوه ضمن تأکید بر اهمیت مصرف دارو در دام‌های بیمار، به بهره برداران توصیه کرد: مشورت با دامپزشک، تهیه دارو بر اساس نسخه و مصرف آن بر طبق دستورالعمل در کنار فعالیت قانونی داروخانه‌ها می تواند کمک شایانی در تامین سلامت و بهداشت‌عمومی جامعه نماید.

لازم به ذکر است، در شهرستان سوادکوه 7 واحد داروخانه دامپزشکی وجود داشته که عملکرد این داروخانه‌ها در نحوه عرضه داروهای دامی سالم، تحت نظارت کارشناسان داروئی اداره دامپزشکی این شهرستان می‌باشند.


 
 
نظر شما
ادامه