کد خبر: ۳۴۹۶۰


رئیس اداره دارو و درمان اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان گفت: سال گذشته با حمایت های دولت تدبیر و امید ۱۳ مرکز خصوصی درمانی و دارویی دامپزشکی در جنوب کرمان راه‌اندازی شد که با افزایش این مراکز در مجموع ۳۸ مرکز در این منطقه خدمات‌رسانی می‌کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا،«دکتر نسیم دریجانی» افزود: در حال حاضر در منطقه جنوب کرمان ۱۳ داروخانه، ۱۲ مرکز درمانی، ۱۰ مرکز مایه کوبی و ۳ شرکت پخش در حال فعالیت و ارائه خدمات به دامداران است.

وی بیان کرد: ۳۸۰ مورد بازدید از مراکز بخش خصوصی توسط اداره دارو و درمان اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان در سال گذشته انجام شد که در نهایت ۱۸ هزار و ۳۵۸ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیربهداشتی از مراکز توزیع، نگهداری و عرضه این محصولات کشف و معدوم شد.

وی گفت: همچنین بیش از ۲۹ هزار مورد بازدید بهداشتی از مراکز نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی منطقه جنوب کرمان انجام و در این بازدیدها ۴۰ مرکز نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی به مراجع قضایی معرفی شد.

حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار رأس دام در یک میلیون و ۹۴۱ هزار و ۹۵۴ هکتار از کل مراتع جنوبی استان نگهداری می‌شود.

اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبارجنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان را زیر پوشش دارد.
 
 
 
 
نظر شما
ادامه