کد خبر: ۳۵۰۳۲
 

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان خبر از پرداخت غرامت طیور روستایی معدوم شده و تخم مرغ ها و نهاده های مرغداری های صنعتی که تا پایان فروردین 96 درگیر آنفلوآنزای فوق حاد شده بودند داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، «دکتر محمدباقر مقدس» معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان ضمن اعلام این خبر گفت: در سال گذشته استان اصفهان درگیر بیماری آنفلوآنزای فوق حاد شده بود و مطابق دستورالعمل های پیشگیری و مقابله با بروز و شیوع این بیماری، موراد مثبت مشخص و معدوم گردید.

وی در ادامه افزود: براساس ضوابط و دستورالعمل ها مرغداری های صنعتی در زمان جوجه ریزی مکلف به بیمه نمودن طیور خود هستند، که این موارد در زمان معدوم سازی اقدامات لازم در خصوص معرفی این افراد به صندوق بیمه جهت دریافت غرامت، صورت گرفت.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی در ادامه در خصوص موارد پرداخت شده اظهار کرد: تخم مرغ های مرغداری های تخمگذار صنعتی که درگیر این بیماری شده بودند بعلاوه نهاده های تمامی مرغداری های صنعتی درگیر و طیوری که مشمول بیمه اجباری نشده بودند و بعهده دامپزشکی قرار داده شده بود پرداخت گردید.

وی در مورد طیور سنتی- روستایی معدوم شده گفت: طیور روستاهایی که درگیر این بیماری شده و معدوم شدند، مطابق صورتجلسه های موجود در لیست پرداخت غرامت ها قرار گرفته و مواردی که تا پایان فروردین ماه گزارش شده بود نسبت به پرداخت غرامت آنها اقدامات لازم صورت گرفت.

دکتر مقدس در خصوص میزان غرامت پرداخت شده در استان اصفهان بیان کرد: اعتبارات مورد نیاز در این خصوص با پیگیری های مداومی که سازمان دامپزشکی کشور انجام داد، تامین گردید و تمامی خسارات واحدهای مشمول که شامل 97 واحد بومی و 70 مرغداری صنعتی بودند طبق ضوابط پرداخت شد.

دکتر مقدس در پایان خاطر نشان کرد: در سالی که به فرموده رهبر معظم بنام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده، دامپزشکی استان تمام تلاش خود را در جهت تحقق این شعار انجام می دهد تا با اجرای طرح های مبارزه و کنترلی در جهت ایجاد تولید و اشتغال پایدار اقدام نمایند.

 
 
نظر شما
ادامه