کد خبر: ۳۵۶۳۹
 

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ساری از ضبط 215 کیلوگرم محموله غیر بهداشتی پا و کله مرغ در ساری خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر آروین کبیری» افزود: این محموله که با یک خودروی پراید باری در حال تردد بود توسط عوامل انتظامی شناسایی و به همکاری دامپزشکی تحویل کارخانه تبدیل ضایعات شد.

وی گفت: شهروندان باید اطلاع داشته باشند که هر گونه قطعه بندی و بسته بندی گوشت مرغ در مراکز عرضه و فروش مرغ زنده ممنوع بوده و همچنین پا و کله ی مرغ به عنوان ضایعات و آلایش غیرخوراکی تلقی شده و مصرف انسانی ندارد و دامپزشکی با اینگونه موارد برخورد قانونی می کند.

وی افزود: مرغ باید در مراکز بسته بندی تحت نظارت دکتر دامپزشک به عنوان مسئول فنی بهداشتی واحد، قطعه بندی و به صورت بسته بندی به مراکز مجاز حمل گردد و با لیبل دارای تاریخ تولید، انقضا، لوگوی سازمان دامپزشکی و کد پروانه بهره برداری بهداشتی دامپزشکی عرضه شود و در غیر این صورت توزیع آن غیرقانونی و ممنوع می باشد.

کبیری تاکید کرد: در صورتیکه مجوزهای لازم از دامپزشکی اخذ گردد، متقاضی می تواند پای مرغ را با شرایط بهداشتی و با اخذ گواهی حمل دامپزشکی از کشتارگاه های صنعتی طیور به واحدهای بسته بندی پای مرغ که دارای مجوزهای لازم از دامپزشکی می باشند حمل تا نسبت به بسته بندی و عرضه آن اقدام کنند.
 
 
نظر شما
ادامه