کد خبر: ۳۵۷۹۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

دپارتمان بازرسی و خدمات سلامت حیوانات و گیاهان (APHIS ) گزارش اپیدمیولوژی خود را از بیماری آنفلوانزای فوق حاد (HPAI ) و بیماری آنفلوانزای تحت حاد (LPAI) در فصل بهار منتشر نمود.

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر به نقل از Bovine Veterinarian ، این آنالیز علاوه بر شناسایی چگونگی انتشار ویروس،به شناخت راهکارهای پیشگیری در آینده نیز کمک شایانی خواهد کرد. این دپارتمان در شرایط اضطراری همه‌گیری آنفلوانزای فوق حاد طیوردر سال ۲۰۱5-۲۰۱4 گامهای بزرگی برداشته است. پاسخ سریع در مدت زمانی کوتاه و حذف جمعیت طیور در موارد تایید شده آنفلوانزای فوق حاد در ظرف ۲۴ ساعت، در کاهش انتشار ویروس فوق تاثیر به سزایی داشته است. انجام احتیاط های لازم امنیت زیستی از اولویت‌های اصلی حفاظت طیور محلی در مقابل ابتلا به این بیماری است.

در چهارم ماه مارس آزمایشگاه ملی دامپزشکی این دپارتمان، موردی از آنفلوانزای فوق حاد سویه H7N9  را در یک مزرعه پرورش جوجه گوشتی در ایالت تنسی تایید نمود. دومین مورد ابتلا به این سویه در مزرعه پرورش جوجه گوشتی دیگریدر ایالت تنسی در پانزدهم ماه مارس ۲۰۱۷ تایید گردید. این ویروس شبیه ویروس H7N9در چین در سال ۲۰۱۳ که صنعت طیور و سلامت انسانها را به خطر انداخت، نمی‌باشد. همچنین (APHIS ) سویه H7 بیماریزای آنفلوانزای تحت حاد طیور را در ۶ گله محلی -۳ مورد در آلاباما، دو مورد در تنسی و یک مورد در کنتاکی- تایید نمود.

همچنین سویه H7  (LPAI) در شش گله تجاری مرغ مادر گوشتی – یک مورد در تنسی، ۳ مورد در آلاباما، یک مورد در کنتاکی، و یک مورد در جورجیا- گزارش گردید.

پیرو یافته‌های فوق، (APHIS) به یاری ایالات درگیر بیماری پیوست و صنعت مرغداری، تحقیقات خود در زمینه اپیدمیولوژی، ژنتیک و پرندگان وحشی را تکمیل نمود.

 (APHIS) یافته‌های خود را تابه امروز به شرح ذیل گزارش می‌دهد.

شناسایی ویروس (LPAI ) سویه H7N9  در «بلو وینگ تیل» ایالت وایومینگ که به احتمال زیاد پیشرو ویروس H7N9  در سال ۲۰۱۷ بوده است. «بلو وینگ تیل» در بخشی از برنامه مراقبت و حفظ پرندگان وحشی مشارکت داشته است.

نتایج حاصل از آنالیز‌های ژنتیکی تمام ویروس‌های H7N9  جدا شده از این همه‌گیری‌ها نشان داد که آنها مربوط به پرندگان وحشی شمال آمریکا بوده اند.

مقایسه (LPAI ) و (HPAI ) سویه H7N9  ویروس‌ها حاکی از آن است که آنها بسیار به یکدیگر شباهت دارند. بنابراین احتمال دارد که ویروس (LPAI ) اولین باروارد صنعت طیور شده و سپس به صورت (HPAI ) جهش پیدا کرده است.

 

 - نتایج اولیه حاصله از نمونه های پرندگان وحشی در مناطق آلوده، آنفلوانزای A  (IAV ) را تایید نکرده است، هرچند شواهد اندکی از نمونه‌ها حاکی از آن است که پرندگان قبلا در معرض این نوع از آنفلوانزا قرار داشتند.

 - شواهد ژنتیکی و اپیدمیولوژیکی نشان می‌دهد که با وجود محدودیت انتقال ویروس از مزرعه به مزرعه،امکان دارد عوامل دیگری نیز بجز انتقال ویروس از پرندگان وحشی به طیور صنعتی در این امر دخیل باشند.

 - عوامل خطرساز شامل جوندگان و پستانداران وحشی نزدیک انبارها، شرایط نگهداری و نقض مقررات و دستوالعمل‌های امنیت زیستی می‌باشد.

 (APHIS ) جهت کمک و بهبود پیشگیری، جداسازی و پاسخ به تلاشهای صورت گرفته براساس دانش در دسترس و درسهای آموخته شده، همچنان به جمع آوری و آنالیز اطلاعات خود ادامه می دهد.

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کامران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۹
0
0
با سلام و تشکر بابت مطلب خوبی که منتشر کردید. لطفاً لینک یا فایل اصل گزارش رو هم درج نمایید. با تشکر
پاسخ ها
مصطفی قلاوند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۰
بنده جداگانه مطلب رو خوندم خدمت شما

http://www.bovinevetonline.com/news/industry/aphis-issues-report-recent-avian-influenza-outbreaks


گزارشات سورس
www.aphis.usda.gov/animal_health/animal_dis_spec/poultry/downloads/epi-ai.pdf

و

www.aphis.usda.gov/animal_health/animal_dis_spec/poultry/downloads/indiana-epi-report.pdf

موفق باشی
نظر شما
ادامه