کد خبر: ۳۶۲۵۷
 

در بازرسی های به عمل آمده توسط اکیپ های بازرسی بهداشت فرآورده های خام دامی شهرستان آباده، تخلفاتی در 6 واحد قصابی کشف شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان فارس، سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان آباده گفت: طی ماه گذشته تعداد 6 واحد قصابی به دلیل کشتار غیر مجاز و عدم رعایت موازین بهداشتی با هماهنگی اداره اماکن پلمپ شده اند.

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان آباده از اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر فرآورده های خام دامی در شهرستان از ماه گذشته خبر داد و در این باره گفت: طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر فرآورده های خام دامی با هدف حفظ سلامت مصرف کنندگان و تامین بهداشت عمومی در سطح شهرستان آغاز شده است.

«دکتر فرخی» اذعان کرد: با توجه به شروع فصل گرما و احتمال بروز و شیوع بیماری های مشترک انسان و دام علی الخصوص بیماری تب کریمه کنگو ، این طرح با نظارت بر مراکز عرضه به خصوص قصابی های شهرستان با هدف جلوگیری از کشتار غیر مجاز دام و خارج از کشتارگاه در حال انجام است.

فرخی اظهار داشت: تخلفات بهداشتی یک واحد صنفی قصابی واقع در این شهرستان مبنی بر کشتار غیر مجاز، حمل و عرضه غیربهداشتی، متصدی واحد به مراجع محترم قضائی معرفی و با پیگیری حقوقی صورت گرفته دادگاه به استناد قانون مجازات اسلامی مبنی بر تهدید علیه بهداشت عمومی وی را به تحمل 6 ماه حبس محکوم کرد.

وی افزود: در بازدید های مستمر بازرسان بهداشتی واحد نظارت این اداره از اماکن عرضه و صدور اخطاریه های لازم مبنی بر رعایت موارد بهداشتی و عرضه گوشت ممهور به مهر دامپزشکی، 5 واحد قصابی دیگر بدلیل عدم رعایت موارد بهداشتی و عرضه گوشت غیرمجاز ، نهایتاً ضمن معرفی متخلفان به مراجع قضایی، با همکاری اداره نظارت بر اماکن عمومی و نیروی انتظامی شهرستان این واحدها نیز پلمپ شدند.

دکتر فرخی تاکید کرد: بازرسان و کارشناسان این اداره با جدیت تمام این موارد را پیگیری کرده و با متخلفان و تهدید کنندگان بهداشت جامعه برخورد قانونی می‌شود .

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان آباده از شهروندان خواست هرگونه گوشت مصرفی خانوار خود را فقط از مراکز عرضه مجاز تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی تهیه کنند و در زمان خرید به مهر بهداشتی درج شده روی لاشه، دقت کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را از طریق تماس با شماره های 44354195 و 44354197 اطلاع رسانی نمایند.

 
 
نظر شما
ادامه