کد خبر: ۳۶۲۸۲
تعداد نظرات: ۵ نظر
 

«خبرگزاری فارس» نوشت:

«حجت الاسلام حسین انصاریان» در بخشی از سخنرانی خود در حسینیه همدانی های مشهد، گفت: روایات موجود در مورد کشف حقیقت در دنیا بهت‌آور است، شخصی از شامات دوردست برای حضرت صادق(ع) هدیه­‌هایی آورد و امام هدیه او را قبول کردند؛ معلوم بود آن شخص انسان خوب و درستی بود که هدیه او را قبول کردند و به ما هم دستور داده شده هدیه برایتان آوردند، رد نکنید و بپذیرید. عرض کرد: یابن ‌رسول‌الله، ما یک رسمی در آن منطقه شامات داریم که گوشت حلال را خشک می‌کنیم.

پنجاه، شصت ‌سال پیش هم در بعضی از قریه­‌های ایران بود و گاهی هم گوشت و نمک و فلفل و زردچوبه را در یک خمره­‌های گلی ردیف می­‌چیدند که زمستان چهار، پنج ماه تکه‌تکه درمی‌­آوردند و می­‌خوردند، فاسد هم نبود . یعنی قدیمی­‌ها بدون فریزر و یخچال بلد بودند که گوشت را چگونه نگه دارند. بشر به شکمش خیلی خوب رسیده، ولی به خودش، عقلش، نفسش و جانش نه. یعنی اکنون هشت میلیارد جمعیت روی کره زمین هست که کل آنها مجتهد شکم هستند و یقیناً خیلی خوب مسائل مربوط به شکم را تشخیص می‌­دهند.

گفت: یابن ‌رسول‌الله، ما یک رسمی داریم؛ گوشت را خشک می‌کنیم و استفاده می‌کنیم که یک کیسه هم از آن گوشت خوشمزه را جزء هدیه­‌هایم برایتان آورده‌ام. حضرت فرمودند: من همه هدیه­‌هایت را قبول می‌­کنم، الّا این گوشت خشک ‌شده را! گفت: چرا یابن‌ رسول‌الله؟ فرمودند: قبول نمی­‌کنم، نمی‌­خواهم، نمی­‌خورم! گفت: از یک آدم متدینی خریده‌ام - یک قصاب بی­یقه و ریش‌­دار، متدین، آستین کوتاه و ریش‌تراشیده و کراواتی نبوده است – یابن ‌رسول‌الله آدم باایمانی بود.

حضرت فرمودند: نه نمی­‌خواهم! گفت: چرا آقاجان، عیب این گوشت چیست؟ فرمودند: گوشت ذبح شرعی نشده است و ما ابداً لقمه حرام به بدنمان راه نمی­‌دهیم. حال که آورده‌ای و نمی­‌خواهم این بار را برگردانی، گوشه آن اتاق ببر و کیسه گوشت را بگذار. گوشه اتاق برد و برگشت، عرض کرد: آقا حق فرمودید، چون من کیسه گوشت را زمین گذاشتم، از کیسه صدا درآمد که هدیه‌ دهنده، من حرام هستم و ذبح شرعی نشده‌ام.

اگر ایمان ما هم مانند حضرت صادق(ع) بالا برود تا بر باطن اشراف پیدا کند، هم مرغ‌ها و هم گوشت‌ها را که می­خریم، می‌فهمیم که نباید بخوریم.

 
 
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۶
0
1
حکیم مهر از شما بعید بود این مطالب را بزارید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۶
0
0
اينهم يك مظلوميتي ديگر براي ائمه اطهار.يكبار بگن كه ذبح غير شرعي حرام است اين كه افسانه بافي و داستان سرايي ندارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۷
0
0
این نیز بگذرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۷
1
0
با سپاس فراوان از حکیم مهر و امیدوارم که اینگونه مطالب بیشتر در حکیم مهر نشر داده شود زیرا که فقه شیعه سرشار از احادیث و روایاتی است که به بحث تغذیه انسان پرداخته است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
ه اشتباه گرفتی آقا جان. حکیم مهر هم این مطلب رو بعنوان فکاهی گذاشته. خیلی جدی گرفتی
نظر شما
ادامه