کد خبر: ۳۶۳۵۴
 

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان از معدوم سازی بیش از ده تن مرغ و بوقلمون که غیرقابل مصرف انسانی تشخیص داده شده بود، خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، «دکتر عبدالرضا مرادی» ضمن اعلام این خبر افزود: یکی از وظایف حاکمیتی دامپزشکی نظارت بر تولید، نگهداری، حمل و عرضه فرآورده های خام دامی می باشد و تمامی این مراکز به صورت دوره ای مورد بازدید قرار می گیرند.

وی با اشاره به اینکه نزدیک 450 نفر مسئول فنی و بازرس بهداشتی بر مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی نظارت می کنند، اضافه کرد: از سال های گذشته واحدهای تولید، نگهداری و مراکز عمده عرضه فرآورده های خام دامی ساماندهی و استاندارد سازی هایی لازم در خصوص آنها اقداماتی صورت گرفته است و یکی از شرایط اصلی دریافت پروانه بهداشتی منوط به استخدام مسئول فنی- بهداشتی می باشد.

دکتر مرادی در پایان خاطر نشان کرد: اداره کل دامپزشکی استان با نظارت بر چرخه تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی، ضمن تامین سلامت و امنیت غذایی جامعه، با هرگونه تخلف در این زمینه به شدت برخورد خواهد نمود.

در ادامه «دکتر جان بخش» رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان خمینی شهر در خصوص کشف این فرآورده ها، گفت: طی بازرسی که توسط بازرسین واحد نظارت بر بهداشت فرآورده های خام دامی این شبکه درسطح شهرستان صورت گرفت، از یک مرکز بسته بندی غیرمجاز بیش از 10 تن مرغ و بوقلمون و دیگر فرآورده های خام دامی کشف و ضبط گردید و پس از تائید غیرقابل مصرف بودن آنها، با حکم دادستان شهرستان محموله مذکور معدوم شد.

وی در ادامه اظهار داشت: بی تردید نقش دامپزشکی در امنیت و سلامت فرآورده های خام تولیدی، نقش مهم و حساسی دارد و توجه به این امر مهم، بیشترین سهم را درتامین سبد مصرفی مواد پروتئینی بهداشتی استاندارد را دارد و بی توجهی می تواند سبب خسارات جبران ناپذیری شود.

 
 
نظر شما
ادامه