کد خبر: ۳۶۴۷
حکیم مهر - میل نمودن یک قاشق چایخوری عسل قبل از خواب به نظر میرسد در فرونشاندن سرفه بچه‌ها مؤثر باشد و به خوابیدن بهتر آنان کمک کند.  بر پایه مطالعات انجام شده در دانشگاه پنسیلوانیای آمریکا ، عسل نقش پوشاننده و محافظت کننده و تسکین دهنده برای گلوی بچه‌ای که دچار التهاب شده است دارد.

به یاد داشته باشید که این مسئله بخصوص زمانی ارزش بیشتری می‌یابد که بدانیم داروهای ضد سرفه و سرماخوردگی رایج که بدون نسخه از داروخانه خریداری می‌شوند را نباید به کودکان کمتر از سن 6 سال تجویز نمود. البته در سن پائینتر از یک سال هم گرچه نادر است ولی خطر جدی بروز بوتولیسم (مسمومیت کشنده) با مصرف عسل وجود دارد!

در مطالعهای 105 کودک مبتلا به عفونت دستگاه تنفس فوقانی انتخاب و به سه دسته تقسیم شدند. گروهی دارونما ، بعضی دکسترومتورفان با طعم عسل و برخی هم خود عسل را به عنوان دارو دریافت نمودند. از والدین آنان درباره سرفه های شبانه و وضعیت و کیفیت خواب بچه ها قبل و پس از درمان نظرخواهی بعمل آمد.

در نتایج بدست آمده ، عسل رتبه عالی و اول را بعنوان نقش مؤثر در تسکین سرفه بخود اختصاص داد. آنهایی که دارونما مصرف کرده بودند تمام شب را سرفه کردند و مصرف کنندگان دکسترومتورفان هم بعضاً تسکین یافتند اما بهترین نتیجه را مصرف کنندگان عسل گرفتند که خواب آرامی را تجربه نمودند.

 

 

نظر شما
ادامه