کد خبر: ۳۶۶۳۳
 

معاون قرارگاه زیستی پدافند غیر عامل کشور در رشت گفت: مرزبانی زیستی بخش کشاورزی در موفقیت پدافند غیر عامل مهم است .

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر کوروش خالدی» در همایش پدافند غیرعامل در حوزه کشاورزی با رویکرد امنیت غذایی و توسعه پایدار افزود: مرزبانی زیستی هدفش ایجاد امنیت زیستی در لایه مرز است و با اجرای آن از ورود پاتوژن های بیماری زا به داخل کشور ممانعت بعمل آمده و هرگونه صادرات و واردات تحت کنترل دقیق قرنطینه ای قرار می گیرد  .

وی افزود: در قرن 21 مهم ترین تهدیدها در دو حوزه اطلاعاتی و زیستی است و هرچه مرز دانش فراتر برود قدرت مقابله با تهدیدات بیشتر خواهد بود، کما اینکه مقام معظم رهبری نیز تاکید نموده اند: نگاه به مسئله پدافند غیرعامل باید نگاه علمی باشد .

خالدی در ادامه سخنان خود اشاره نمود؛ متاسفانه پشتوانه قانونی ما در حوزه زیستی ضعیف است بعنوان مثال قانون دامپزشکی مربوط به سال 1350 است که اگرچه در نوع خود بی نظیر بوده لیکن به جهت پیشرفت های علمی صورت گرفته اخیر و تحولات بوجود آمده نیازمند توجه قانونگذاران می باشد .

وی تصریح کرد: قانونگذاران ما می توانند با وضع قوانین، تقویت کننده زیرساخت ها و لایه های مصونیت در حوزه کشاورزی باشند.

«حسن پور محمدی» مدیر برنامه و بودجه و نماینده سازمان جهاد کشاورزی گیلان در پدافند غیر عامل هدف از برگزاری این همایش را سیاست گذاری ، سازماندهی و هدایت پدافند غیر عامل در بخش کشاورزی و ایجاد تقویت در سامانه های رصد هشدار و پیشگیری از تهدیدها بخش کشاورزی عنوان کرد 

پدافند غیر عامل به مجموعه عملیات غیر نظامی گفته می شود که در زمان جنگ باعث کاهش تلفات انسانی و خسارات مالی بشود  .
 
نظر شما
ادامه