کد خبر: ۳۷۴۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر


اکثر دامپزشکان نمی‌توانند به راحتی راجع به چاقی حیوانات خانگی، مخصوصا گربه‌ها با صاحبان آنها صحبت کنند. زیرا افراد تعصب ویژه‌ای نسبت به حیوانات خود دارند.

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر، ‌‌هم‌اکنون بیش از دوسوم گربه‌های آمریکای شمالی (کانادا) دچار چاقی هستند. از عوارض چاقی می‌توان به کوتاه شدن طول عمر و ایجاد بیماری های بسیاری نظیر، دیابت، اوستئوآرتریت و مشکلات قلبی-عروقی در گربه‌ها اشاره داشت.

مطالعه‌ای در این زمینه صورت گرفته که به تازگی در مجله  Frontiers in Veterinary Science به چاپ رسیده است.

در این تحقیق 123جلسه ویزیت حیوانات به همراه صاحبانشان با  17 نفر دامپزشک ضبط شد که از این تعداد فقط در 25 مورد و تنها 12 دامپزشک موضوع چاقی گربه ها به صاحبانشان تذکر داده شد.

چاقی امری پیچیده است و برای صاحبان حیوانات دشوار است که مانع غذا خوردن گربه های خود شوند. گاهی اوقات این افراد بیش از یک گربه در منزل دارند و تغییر رژیم فقط یک گربه کار سختی است. در اکثر مواقع گربه‌ها در تمام طول روز دسترسی به غذا دارند و آزادانه تغذیه می شوند و این خطری جدی برای حیوانات محسوب می شود.

این موضوع بخشی از پیوند عاطفی بین انسان و حیوان است و این نوع برخورد رفتاری ناشی از دوست داشتن،  بخش اعظمی از مشکلات را شامل می‌شود.

این تحقیقات پیشنهاد می‌دهد دامپزشکان می‌بایست آموزش‌های لازم راجع به چگونگی برخورد و ارتباط با صاحبان حیوانات در مورد موضوع چاقی و رژیم غذایی گربه‌ها را ببینند تا این افراد به درستی هدایت شده تا بتوانند به نحو صحیح چاقی حیوانات خود را مدیریت نمایند.

منبع: ucalgary.ca



انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
0
0
خدا بده شانس ما گوشت گیرمون نمیاد اونوقت.....
نظر شما
ادامه