کد خبر: ۳۷۷۵
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر -  همایش بزرگداشت روز دامپزشکی ، چهاردهم مهر ماه در محل مرکز همایشهای بین‎المللی صدا و سیما با شکوه برگزار شد و برخلاف سالهای گذشته حضور دو وزیر، فرمانده بهداشت و درمان ارتش، دو نماینده مجلس، رؤسای سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی و جامعه دامپزشکان و رئیس سازمان بازرسی کل کشور به رونق این مراسم افزوده بود.

اما در این بین همایش امسال غایبین سرشناسی هم داشت.

استاد دکتر احمد شیمی از چهره‎های ارزشمند و ماندگار کشورمان که علیرغم دشواری در بسیاری از کنگره‎ها از دقایق اولیه حضور می‎یافت در این همایش حضور نداشت.

سایر چهره‎های ماندگار اعم از استاد دکتر تاج‌بخش و غیره نیز در همایش حضور نداشتند و چه بسا بهتر بود تا در کنار وزیر بهداشت و وزیر جهاد کشاورزی در همایش حضور می‎یافتند تا شکوه بیشتری ایجاد می‎شد.

دامپزشکان شاغل و چهره‎های مطرح دانشکده‎های بهداشت هم اکثراً در مراسم حضور نداشتند که از آن جمله می‎توان به اساتیدی چون دکتر جوادیان و همچنین دکتر هلاکوئی و دکتر مجدزاده اشاره کرد.

گفتنی است استاد دکتر جوادیان که از دامپزشکان و اساتید انگل‎شناسی بنام کشورمان است چندی قبل به مناسبت برگزاری کنگره زئونوزها به حکیم مهر علت عدم حضور خود در مراسم مرتبط با دامپزشکی را عدم شناخت و دعوت دامپزشکان عنوان کرده بود.

دو رئیس سابق سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی یعنی دکتر نوروزی و دکتر صفاریان هم که معمولاً در اینگونه همایشها حاضر بودند در مراسم امسال غیبت داشتند.

دکتر دلیمی رئیس مؤسسه رازی هم که به غایب ثابت اکثر همایشهای مرتبط با دامپزشکی مشهور است در مراسم امسال هم به رسم معمول غیبت داشت!

چهره‌های مطرح و دامپزشکان شاغل در انستیتو پاستور نظیر استاد دکتر احمد فیاض هم در مراسم حضور نداشتند.

رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران و بسیاری از اساتید دانشگاههای تهران و آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات و کرج نیز در این همایش حضور نداشتند و تنها چند تن از اساتید این دانشکده‎ها در مراسم حضور یافته بودند.

در حالی که بسیاری از اعضاء سازمان نظام دامپزشکی را سایر رده‎های دامپزشکی تشکیل می‎دهند اما این قشر از جامعه دامپزشکی کشور در مراسم چهارده مهر حضور بسیار کمرنگی داشتند.

دکتر مهدی حسن‎پور دامپزشک و خبرنگار واحد مرکزی خبر که در اغلب مراسم مرتبط با دامپزشکی حضور می‎یافت و به انعکاس اخبار می‎پرداخت هم در این مراسم غایب بود.

همچنین در این مراسم دامپزشکان سرشناسی که در عرصه‎های غیر از دامپزشکی هم منشاء اثر در جامعه بوده‎اند نظیر دکتر مخبر دزفولی دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی، دکتر مازیار نصرتی دامپزشک مطرح طنزپرداز ، دکتر صالحی نوازنده و خوانند گروه موسیقی آریان ، دکتر کنگرانی دامپزشک و مجسمه‎ساز مشهور ایرانی و خالق تندیس‎ امام خمینی (ره)، میرزا کوچک خان جنگلی، دکتر مصدق، عزت‎الله انتظامی، استاد فرشچیان و غیره و برخی دیگر از دامپزشکان مطرح در عرصه‎های ورزش، هنر ، گویندگی صدا و سیما ، دوبلاژ و غیره غایب بوده‎اند.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دكتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۰۰:۵۰ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۷
0
0
با سلام
ضمن احترامي كه براي همه اين اساتيد و همكاران قايل هستم، به غير از برخي از ايشان كه سني از ايشان گذشته و عذر موجه دارند، دعوت از سايرين واقعا بي معنا است، مگر براي روزي كه به حرفه انسان مربوط است بايد شخص را دعوت كنند؟!! اگر ايشان دامپزشك هستند، كه هستند، بايد بي منت در مراسم اين روز حضور يابند. اگر ايشان به افتخاري رسيده اند از بركت حرفه دامپزشكي بوده است، حتي اگر نخواهند چندان اين موضوع را بيان كنند و به دامپزشك بودن خود ببالند.
hamid
|
-
|
۰۹:۰۴ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۷
0
0
خدا پدر رئیس روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور که دوستان حکیم مهر سعی خود را در کنار گذاشتن ایشان انجام دادند بیامرزد !!!
نظر شما
ادامه