کد خبر: ۳۷۹۱۲
 

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در سفر خود به استان کرمانشاه، با حضور در منزل «شهید دکتر نیک عزم»، ضمن زنده نگه داشتن یاد و خاطره وی، از خانواده این شهید گرانقدر دلجویی کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، دیدار با خانواده شهید دکتر حجت الله نیک عزم از مسئولین این اداره کل و از شهدای حادثه تروریستی سال 95 در منطقه دالاهو از برنامه های سفر یک روزه «دکتر علیرضا رفیعی پور» رییس سازمان دامپزشکی بود که ایشان با حضور در منزل این شهید از خانواده وی دلجویی و تجلیل کرد.

در این دیدار «آیت الله عالمی» مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و رییس شورای عالی زکات کشور، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان، مدیرکل دامپزشکی استان، جمعی از مسئولین سازمان دامپزشکی و همچنین کارکنان اداره کل دامپزشکی استان دکتر رفیعی پور را همراهی کردند.

«دکتر نادر پرور» در ابتدای این جلسه اظهار داشت: شهید دکتر نیک عزم بیش از 19 سال از عمر گرانبهای خود را در راه حفظ حریم های بهداشتی، اقتصاد مقاومتی، پیشگیری و کنترل بیماری های دامی برای خدمت به مردم محروم و نظام مقدس جمهوری اسلامی صرف کرد.

وی بیان داشت: این شهید بزرگوار مسئولیت های متعددی در مرکز استان و شهرستان ها داشتند و با وجود فرصت های شغلی مناسب در مرکز استان اما به خاطر همتی که در کمک به معیشت خانوارهای مناطق محروم داشت در مناطق مرزی استان عهده دار مسئولیت شد.

«آیت الله عالمی» مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و رییس شورای عالی زکات کشور در ادامه اظهار داشت: روزانه دهها نفر از افراد صاحب منصب و صاحب نام می میرند و بعد از گذشت مدتی از مرگ آنها فراموش می شوند، اما کسی که به شهادت می رسد برای همیشه در اذهان ماندگار می شود.

وی افزود: این ماندگاری جاودانه شهید در فکر و ذهن آدمهایی که به ارزش های دینی معتقدند تنها یک جنبه ظاهری است و در فوق آن شهدا به جاودانگی معنوی دست پیدا می کند که جایگاه عندالله برایشان مقدر می شود.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی بیان داشت: شهید مورد لطف پروردگار عالم قرار می گیرد و خداوند نظر خاص به وی دارد و شهید نیز به وجه پرودگار عالم نظر می کند.

آیت الله عالمی با بیان اینکه خداوند عالم خود جمیل است و هرآنچه می آفریند با جمال است بنابراین تمام نعمت ها بهترینند، گفت: اگر جایی این نعمت ها به عللی دچار آفتی شد، این آفت زدایی ها توسط افرادی که دانش دارند یعنی برخوردار کردن بندگان خدا از نعمت های پروردگار عالم با همه زیبایی هایش و این کار دامپزشکی است که در حوزه دام و حیوانات تامین کننده بخش عظیمی از خوراک مردم است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: برخوردار کردن مردم از این نعمت ها از بهترین ها یک توفیق بزرگ است که در اختیار این مجموعه قرار گرفته است که در حوزه کشاورزی و دام در وزارت جهادکشاورزی و سازمان دامپزشکی فعالیت می کنند.

همچنین دکتر رفیعی پور نیز در این دیدار با اشاره به همکلاس بودن خود با شهید نیک عزم، به خاطرات سال های گذشته خود از استان کرمانشاه و مجروح و بستری شدنش در یکی از بیمارستان های اشاره کرد و گفت: همه ما آرامش امروز را مدیون فداکاری و ایثار شهدا هستیم.

وی با تصریح اینکه امروز هرچه داریم از شهداست، بیان داشت: زمانی فکر می کردم جنگ تمام شده و دیگر این توفیق شهادت را نخواهیم داشت، اما می بینیم که هنوز راه شهادت باز است و اگر توفیق داشته باشیم به مقام شهادت نائل خواهیم شد.

گفتنی است، در این دیدار رییس سازمان دامپزشکی  و حضرت آیت الله عالمی ضمن شنیدن صحبت های خانواده این شهید بزرگوار و دلجویی از آنان با اهدای لوح از آنهان تقدیر به عمل آورد.

 
نظر شما
ادامه