کد خبر: ۳۷۹۹۹


کارشناسان هشدار می‌دهند که تمامی محصولات حاوی شیرین کننده مصنوعی نظیر زایلیتول را از دسترس سگ‌ها دور نگه دارید.

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر، این یک هشدار برای دوستداران حیوانات می‌باشد. آدامس حاوی شیرین کننده مصنوعی می‌تواند برای حیواناتی نظیر سگها کشنده باشد.

زایلیتول یک شیرین‌کننده مصنوعی است که برای سگها بسیار خطرناک می‌باشد. سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) در سال های اخیر، گزارش‌های متعددی دال بر مسمومیت سگها با زایلیتول داشته است که در اثر مصرف محصولات متنوعی نظیر شکلات های بدون قند، شکلات‌های خنک کننده نعنایی، کیک‌های پخته بدون شکر، ویتامین‌های جویدنی، دهانشویه‌ها و خمیردندانها ایجاد گردیده است.

«دکتر مارتین هارتو‌جنسیس» دامپزشک سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) می‌گوید: اگر شما نگران مصرف زایلیتول توسط سگ خود هستید، ابتدا ترکیبات موجود در لیبل محصولات را به دقت مطالعه نمایید.


وی افزود: این مسئله مربوط به فرآوری متفاوت زایلیتول در بدن سگ‌ها نسبت به انسان می‌باشد. بدن آنها به سرعت این ترکیب را جذب می‌کند و باعث افزایش سریع سطح انسولین در بدن حیوان و درنتیجه افت شدید قند در سگ خواهد شد و این مسئله باعث به خطر افتادن جان حیوان می‌شود.

در این موارد بایستی به سرعت به دامپزشک مراجعه نمایید. علایم این مسمومیت در سگها نظیر علایم افت میزان قند در انسان بالغ شامل استفراغ، بی‌حالی، ضعف، عدم تعادل و تشنج است. کنترل علایم حیاتی و شرایط حیوان تا 24 ساعت پس از مسمومیت ضروری است.

بنابراین دقت کنید محصولات حاوی این ترکیب، نظیر خمیردندان و آدامسهای بدون قند و از این قبیل ترکیبات را از دسترس حیوان خارج کنید. همچنین FDA هشدار می‌دهد که از خمیردندانهای حاوی زایلیتول در سگها هرگز استفاده نشود.

البته لازم به ذکر است که زایلیتول بنا‌بر‌توصیه FDA در گربه ها مشکلی ایجاد نمی‌کند و خطری برای آنها ندارد.

منبع: health24

 

نظر شما
ادامه