کد خبر: ۳۸۰۳
تعداد نظرات: ۵ نظر

حکیم مهرنشریه حکیم مهر که تاکنون از سایت سازمان دامپزشکی و غیره برخی اشتباهات را مشاهده و گوشزد کرده بود خود نیز اشتباهی عجیب مرتکب شد و با بی دقتی (!) خبری که مربوط به مراسم سال گذشته در خوی بود را با یک سال تأخیر منتشر کرد!!!

بدین سبب ضمن پوزش از بینندگان محترم حکیم مهر، عنوان این خبر تغییر داده شده و اصلاح گردیده است.

 

این هم متن خبری که مربوط به مراسم سال گذشته بوده است !!!

 

دکتر میرحسین حسن‎زاده رئیس شبکه دامپزشکی خوی در وبلاگ خود نوشت :

 

مراسم 14 مهر امسال حال و هوای دیگری داشت.حضور نزدیک به 500 نفر از همکاران شمال استان از شهرهای سلماس ، چایپاره و ماکو  در کنار خانواده هایشان به همراه اعضای شورای اداری جلوه ی خاصی به این مراسم بخشیده بود.بخش عمده ای از تدارکات و تشریفات به دوش همکاران بخش خصوصی بویژه دکتر ملا زاده بود. بخش خصوصی همچنین کلیه هزینه های این مراسم را متقبل شده بود.آقایان دکتر دهقانی و دکتر اندیشناک نیز از اداره کل و رییس نظام استان ،میهمانان ویژه ی این مراسم بودند.جزئیات برگزاری این مراسم را از قلم خبرنگار هفته نامه ی اورین خوی در ادامه مطلب بخوانید.

گرامیداشت روز ملی دامپزشکی در خوی

روز سه شنبه 14 مهرماه ویژه برنامه‌ای در گرامیداشت روز ملی دامپزشکی در شهرستان خوی برگزار شد.

14 مهر از معدود روزهای رسمی در ایران است که از مناسبت های ملی باستانی گرفته شده است. پیشنهاد اصلی روز دامپزشکی را  ظاهراً اقای دکتر حسن تاجبخش (استاد ممتاز دانشگاه تهران، عضو پیوسته ی فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران، برنده ی کتاب سال 1374، نویسنده ی کتاب دو جلدی سترگ و قطور تاریخ پزشکی و دامپزشکی در ایران) داده است که خوشبختانه مورد پذیرش هم قرار گرفته است.

در خصوص دلیل اصلی نامگذاری این روز به نام روز ملی دامپزشکی باید گفت، در ایران باستان هر روز از ماه، یک نام ویژه داشت مانند: روز ششم به نام خورداد، روز هفدهم به نام سروش، روز بیست و هشتم به نام زامیاد. آنها به روز 14 هر ماه نیز گوش روز می گفتند که این نام برگرفته از نام فرشته ای به نام گائوش (فرشته ی نگهدار چهارپایان و جانوران سودمند) است.

ایرانیان باستان گوش روز از دیماه یعنی14 دی را جشن می گرفتند و آقای دکتر تاجبخش در مورد دلیل انتخاب روز 14 مهر به جای 14 دی ماه به نام روز ملی دامپزشکی چنین می گوید: چون در ایران پس از اسلام این روز و این جشن تا چندین قرن مورد توجه بوده است، این روز یعنی چهاردهم را انتخاب کردیم تا سنت های نیک گذشتگان به یادگار بماند. دلیل گزینش ماه مهر به جای دی ماه هم به خاطر این بودکه که مهرماه آغاز سال تحصیلی نو در ایران می باشد. همچنین جشن مهرگان نیز در ماه مهر قرار دارد. بنابراین 14 مهر به عنوان روز جشن دامپزشکان و روز ملی آنان برگزیده شد.

به هر حال، برای اولین بار بود که در دارالصفای خوی جشنی به مناسبت گرامیداشت روز ملی دامپزشکی برگزار می شد. در این روز ، جمعی از شرکت کنندگان به عنوان اسپانسر مالی، کلیه هزینه های برگزاری این برنامه را بر عهده گرفتند.

در آغاز برنامه، دکتر میرحسین حسن‌زاده رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان خوی ضمن خوشامدگویی به میهمانان، به تاریخچه نامگذاری 14 مهر به نام روز دامپزشک در ایران اشاره کرد و به مشکلات این قشر زحمتکش از جامعه پرداخت.

در این برنامه، فرماندار خوی عملکرد شبکه دامپزشکی خوی را قابل تقدیر دانست و گفت: ذبح شرعی، تجهیز کشتارگاه قدیم، پیشرفت احداث کشتارگاه صنعتی، مدیریت و نظارت بر توزیع گوشت  قرمز و مرغ منجمد در ماه مبارک رمضان کارهایی بود که با همت کارکنان این شبکه به نحو شایسته انجام گرفت.

ابراهیم محمدلو افزود: حوزه سرزمینی خوی با سختی و مشکلاتی که دامپزشکی دارد خروجی قابل توجه و خوبی را از خود نشان داده است.

امام جمعه خوی نیز بر توجه جدی به دیدگاه و نظر دین اسلام در مورد دام و طیور تاکید کرد و گفت: نظارت جدی بر کشتار دام و طیور به صورت ذبح شرعی زیر نظر نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی باید دقت نظر بیشتری شود.

حجت الاسلام سید رضی شکوری همچنین خواستار بررسی مشکلات چراگاه ها و مراتع استان شد و افزود: مسئولان جهاد کشاورزی در مورد وضعیت چراگاه ها اظهار نگرانی می‌کنند و اگر به این مسئله با توجه به خشکسالی های اخیر کم توجهی شود با مشکلات جدی تری مواجه می شویم.

وی تصریح کرد: با توجه به مرزی بودن منطقه و احتمال سرایت و توسعه بیماریهای دام و طیور ضروری است سازمان دامپزشکی استان برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته باشند.

 امام جمعه خوی در پایان، تلاش برای ایجاد هماهنگی با سازمان های مرتبط مثل بهداشت و درمان، جهاد کشاورزی و شهرداری و شورای اسلامی شهر و روستا، فرهنگ سازی برای جلوگیری از کشتارهای خارج از کشتارگاه، توجه عمیق به توسعه شبکه‌های دامپزشکی، تربیت کادر علمی و فنی در سطح استان و برخورد جدی با متخلفان در عرضه و توزیع فراورده های دامی را خواستار شد.

از مرکز استان نیز علاوه بر دکتر بهرامی رئیس شورای نظام دامپزشکی استان ، دکتر دهقانی به نمایندگی از اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی  حضور یافته بودند.

دکتر حسین دهقانی رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی به ارائه گزارشی از عملکرد مجموعه دامپزشکی استان پرداخت .

رئیس شورای نظام دامپزشکی استان آذربایجان غربی نیز اظهار داشت: شورای نظام دامپزشکی به صورت متمرکز در مراکز استانها تشکیل یافته که از اردیبهشت سال جاری فعالیت سومین دوره خود را آغاز کرده است، هم اکنون این شورا 20 نفر رابط در سطح استان دارد.

سعید بهرامی از اصلاح قانون نظام دامپزشکی در مجلس خبر داد و افزود: در صورت تصویب، در هر شهر یک شورای نظام دامپزشکی خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه شورای نظام دامپزشکی استان آذربایجان غربی از نظر جمعیتی عضو رتبه دوم کشوری را پس از تهران دارد، گفت: شورای نظام دامپزشکی آذربایجان غربی هم اکنون با یک هزار و 535 نفر عضو فعالیت می‌کند و تا ماه آینده نیز 100 نفر اضافه می شوند.

بهرامی به بیان مشکلات فرهنگی در حوزه دام اشاره کرد و افزود: امیدواریم با ایجاد فرهنگ مناسب گوشت قاچاق کمتر شود و نظارت دامپزشک در هر حال بر ذبح دام وجود داشته باشد.

وی در پایان تصریح کرد: در تلاش برای ایجاد امنیت شغلی این حوزه و تضمین آن هستیم، متاسفانه اهالی این حرفه هم اکنون با 20 تا 25 درصد تعرفه‌های ابلاغی دولتی کار می‌کنند.

 در حاشیه:

* حمایت اسپانسرها از این برنامه چند پیام داشت.

اول: بخش خصوصی از برگزاری چنین برنامه‌هایی استقبال می‌کند؛ دوم : روابط بین فعالین عرصه دامپزشکی با شبکه دامپزشکی خوی صمیمانه و دوستانه است؛ سوم: مسئولین دیگر مجموعه ها هم می‌توانند با ایجاد رابطه ای حسنه با زیرمجموعه های خود، در مواقع مورد نیاز حمایت آنها را جلب کنند.

* امام جمعه خوی از عدم حضور مدیر کل دامپزشکی استان در این برنامه گلایه کرد که معاون مدیر کل گفت ایشان به دلیل حضور در برنامه تلویزیونی شبکه استانی از غیبت خود در این برنامه عذرخواهی کردند.

* وقتی در تقویم کشور، روزی به نام روز ملی دامپزشکی نامگذاری می شود و در آن روز ویژه برنامه ای در بزرگداشت این عزیزان برگزار می شود انتظار است که حد اقل چند نفر به عنوان نمایندگان دامپزشکان خوی پشت تریبون قرار بگیرند ودر حضور مسئولین به ارائه مشکلات خود بپردازند ولی در چنین برنامه هایی آنقدر سخنران وجود دارد که فرصت به خود آنها نمی رسد!

* در این برنامه، گاهی اوقات صدای سخنان در گوشی حاضرین بلندتراز صدای سخنرانان بود چرا که برای اولین بار اینگونه دور هم جمع شده بودند و طبیعی بود که حرف های زیادی برای گفتن دارند.

*تجلیل از پیشکسوتان عرصه دامپزشکی خوی از بخش های به یاد ماندنی برنامه بود.

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ميرحسين حسن زاده
|
-
|
۱۹:۳۱ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۸
0
0
سلام. مطلبي که به نقل از وبلاگ بنده در حکيم مهر منتشر ساخته ايد مربوط به مراسم سال قبل مي باشد.موفق باشيد
حمید گردان
|
-
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۸
0
0
سلام اشتباه همیشه پیش میاد و قابل برطرف شدنه. اما راستی چرا حکیم مهر جستجو نداره؟؟؟
دکتر حسن زاده
|
-
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۸
0
0
با سپاس از اصلاح بموقع خبر به آگاهي مي رساند خبر و گزارش تصويري مراسم امسال شهرستان خوي در سايت خوي آنلاين منتشر شده است. پاينده باشيد
رضا ترابی
|
-
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۰
0
0
اینکه یه اشتباه اصلاح بشه با ارزشه... امیدوارم ماها هم یاد بگیریم!
دامپزشک حسین جعفری
|
-
|
۰۹:۴۲ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۳
0
0
با سلام و آرزوی توفیق این حرکت نشاندهنده بلوغ شما و نشریه وزین حکیم مهر در امر روزنامه نگاری است . همواره موفق و سربلند باشید .
نظر شما
ادامه