کد خبر: ۳۸۰۶۱
تعداد نظرات: ۲ نظر


اگزما و آسم به ترتیب حدود 32 و 18 میلیون آمریکایی را درگیر خود نموده است و آمار کودکان مبتلا نسبت به بزرگسالان بیشتر می‌باشد. شیوع اگزما در کودکان 13 درصد و بزرگسالان 7/2 درصد و شیوع آسم در کودکان 7/6 درصد و در بزرگسالان 8/4 درصد است.

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر، بر اساس دو مطالعه اخیر در کالج آلرژی آمریکا، نشان داده شده که حضور کودکان در تماس با سگ‌ها، از بروز هر دو این بیماریها در کودکان پیشگیری می‌نماید.

سگ‌ها و اگزما:

نخستین مطالعه توسط  «دکتر گاگاندیپ چیما» متخصص آلرژی از دترویت، بدین صورت بود که زنان باردار در تماس با سگ ها قرار گرفتند و خطر ایجاد اگزما در کودکانشان بررسی گردید.

وی گفت: بیشتر مردم  در جریان اگزمای پیشرفته حاصل از آلرژی غذایی، حساسیت بینی و آسم ، نیستند. ما می خواستیم بدانیم که آیا داشتن سگ  و در تماس با او بودن دارای اثر حفاظتی بر بروز و پیشرفت این بیماری دارد یا خیر.

تیم تحقیقاتی به این موضوع دست یافتند که کودکان متولد شده از مادرانی که در دوران بارداری در تماس با سگ ها بودند نسبت به سایر کودکان در سال دوم از زندگی خود کمتر دچار علایم اگزما خواهند شد. این تماس با حیوان بدین معنی بود که مادر باردار روزی یک ساعت در خانه در تماس با یک سگ و یا بیشتر بوده است.

البته لازم به ذکر است که این اثر حفاظتی زمانیکه کودک به سن 10 سالگی رسید، کاهش می‌یابد.

 

سگ‌ها و آسم:

دومین مطالعه، چگونگی تاثیر حضور سگ ها  در تماس با کودکان شهری و شدت بروز آسم در آنها می‌باشد. تیم تحقیقاتی به سرپرستی «دکتر پو یانگ تسو» متخصص آلرژی بالتیمور، دو نوع تماس با سگ‌ها را در کودکان دارای آسم مورد آزمایش قرار داد. یک مورد تماس با پروتئینی که کودکان دارای آلرژی به سگها را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد و دومین کار تحقیقاتی، تماس با باکتری‌ها و سایر عواملی که امکان دارد سگ ها حامل آن باشند.

محققان دریافتند که تماس با عواملی که سگها حامل آن هستند باعث ایجاد حفاظت در برابر آسم می‌باشد، اما تماس با خود عامل آلرژن به تنهایی باعث تشدید علایم آسم خواهد شد.

دکتر تسو گفت: در کودکان شهری مبتلا به آسم که به سگها آلرژی داشتند، تماس با سگها دو تاثیر متفاوت داشت.

به نظر می‌رسید که اثر حفاظتی در تماس با سگهای غیر آلرژن کاملا به اثبات رسید، اما اثرات مضر تماس با آلرژن‌ها همچنان وجود دارد.

محقان اذعان داشتند که تماس با آلرژن های سگ هنوز هم در کودکان حساس به سگها بسیار قابل توجه و مهم است. در صورت امکان، رفت ‌و آمد سگ بایستی محدود به فضای معینی باشد و اجازه ورود سگ را به اتاق خوابتان ندهید. پس از تماس با سگتان دستانتان را کاملا بشویید. با استفاده از دستگاه‌های تصفیه کننده ذرات و مکنده های قوی آلرژن‌ها را کاهش دهید. سگ خود را حداقل هفته ای یکبار حمام کنید.

منبع: American Veterinarian

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
0
1
لطفاً سایر مقالاتی که بر خلاف این مقالات، بروز و یا تشدید بروز بیماریهایی که ناشی از تماس با سگ ها و دیگر حیوانات خانگی را نشان می دهند را هم منتشر کنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
0
1
مرسی از این که در این همه سیاه نمایی و تهمت یک چراغ روشن کردید. نگاه علمی و تحقیقی توسط بهترین پژوهشگران این عرصه.
نظر شما
ادامه