کد خبر: ۳۸۲۰

حکیم مهرخبرهایی از دامپزشکی ماکو، اراک، کرج، سمنان و تهران

 

مراسم بزرگداشت 14  مهر روز ملی دامپزشکی در شهرستان ماکو برگزار گردید

 

در این مراسم که در مهمانسرای جهانگردی ماکو و با حضور بیش از 150 نفر از مقامات شهرستانهای ماکو ، شوط ، چالدران و پلدشت و کارکنان شبکه های دامپزشکی و بخش خصوصی دامپزشکی شهرستانهای فوق برگزار شد، پس از پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید ،  دکتر علی جانعلی پور سرپرست شبکه دامپزشکی ماکو ضمن عرض خیر مقدم به مهمانان با اشاره به این نکته که صنعت دام و طیور و آبزی پروری کشور بعد از صنعت نفت دومین  صنعت کشور است و دامپزشکان مسئول حفظ سلامت این سرمایه عظیم ملی هستند  اهمیت و نقش دامپزشکی در بهداشت و سلامت عمومی جامعه  را یادآور شد و به شعار روز جهانی دامپزشکی (یک دنیا ، یک بهداشت( اشاره کرده و دامپزشکان را سربازان خط مقدم مبارزه با بیماریهای مشترک انسان و دام نامید.
وی در ادامه با اشاره به اینکه هر ایرانی در سر سفره غدایی خود در هر وعده حاصل زحمات بخش دامپزشکی را مشاهده و مصرف می‏کند از زحمات کلیه رده های دامپزشکی تقدیر کرد و بخش خصوصی دامپزشکی را بازوی توانمند اجرایی دامپزشکی دانست.
در ادامه مراسم هم امام جمعه شهرستان ماکو حجت الاسلام و المسلمین رنجبری با مطرح کردن دو سوال دامپزشکی چیست؟ و دامپزشک کیست؟ دامپزشکی را حرفه ای پر از رمز و راز و ناشناخته ، مظلوم ، در ارتباط تنگاتنگ با سلامتی جامعه ، مرتبط با تمام علوم و صنایع تعریف و دامپزشک را فردی متعهد ، متواضع ، علمی ، نگهبان و پاسدار سلامتی جامعه ، سرباز گمنام مبارزه با بیماریهای مشترک و در صف مقدم مبارزه با بیماریهای انسان و دام معرفی نمود و تشکر و قدردانی خود را از زحمات این قشر خدوم ابراز داشت.
وی همچنین تشکر ویژه ای از زحمات خانواده و همسران این قشر که برخی از آنها در جلسه حاضر بودند نمود.
احمدیان ، فرماندار شهرستان ماکو هم ضمن خوش آمدگویی به مهمانان و تقدیر از زحمات بخش دامپزشکی روز چهاردهم مهر را بهانه‏ای برای قدردانی از زحمات این قشر خدمتگزار دانست و با اشاره به تلاش دولت دهم در خدمت رسانی به اقشار محروم جامعه از تمامی کسانی که به نوعی در خدمت رسانی به محرومان و روستائیان نقش دارند قدردانی کرد.
وی مسئولین را خدمتگزار مردم دانست و خواستار تلاش هر چه بیشتر مسئولین در جهت خدمت رسانی به مردم شد.
گفتنی است در این مراسم با مسئولین فوق‏الذکر و حاضر در جلسه لوح تقدیر و هدایایی به کارمندان نمونه و پیشکسوتان و بازنشستگان دامپزشکی اهداء گردید.
------------------------------------------------------

 

پنج هزار کیلوگرم از فرآورده های دامی اراک معدوم شد
 
مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: پنج هزار و 940 کیلوگرم از فرآورده های دامی شهر اراک از ابتدای سال تاکنون در راستای نظارت بهداشتی بر فرآورده های دامی معدوم شده است.
 دکتر سعید حسینی با بیان اینکه تاکنون 17 هزار و 898 بازدید از مراکز تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی در اراک انجام شده است، افزود: در این رابطه 116 پرونده متخلف بهداشت عمومی به مراجع قضایی معرفی که از این تعداد پنج واحد به مدت یک ماه تعطیل و جریمه سه میلیون و 740 هزار ریال جزای نقدی، ضبط و امحا کالا صادر شده است.
وی ادامه داد: تاکنون 98 هزار و569 کیلوگرم لاشه های غیر قابل مصرف در کشتارگاه  دام و طیور ضبط و معدوم شده است .
حسینی ادامه داد: شهرستان اراک با 222 روستا و441 واحد دامداری دارای 377 هزار،640 راس گوسفند و بز، 85 هزارو 195 راس گاو و گوساله، 143 واحد پرورش طیور صنعتی، 183 واحد زنبورستان و 34 واحد استخر پرورش ماهی است.
------------------------------------------------------

 

طرح پایش آنفلوآنزای مرغی در کرج آغاز شد
 
 علیرضا جمالی افزود: با توجه به نزدیک شدن فصل سرما و احتمال شیوع بیماری آنفلوآنزای مرغی، طرح پایش این بیماری آغاز شده و پیش بینی می شود که انجام آن تاثیرات فراوانی در جهت جلوگیری از شیوع بیماری یادشده داشته باشد.
وی ادامه داد: این طرح با هدف نمونه گیری آغاز شده و این نمونه گیری از مرغداری ها، کشتارگاهها و مرغداری های روستایی انجام خواهد گرفت.

این طرح در 33 مرکز انجام می شود
این مسئول اظهار داشت: این طرح به مدت 10 روز در 33 مرکز انجام می شود که عبارتند از 25 واحد صنعتی مرغداری، سه کشتارگاه طیور و پنج روستا.
جمالی بیان کرد: شبکه دامپزشکی کرج در شش ماه اول سال جاری با بیماریهای طیور مبارزه کرده ضمن اینکه طی این مدت از همکاری های بخش خصوصی نیز بهره مند شده ایم.
37 میلیون دز واکسنهای مختلف مصرف شده است
وی خاطرنشان کرد: طی مدت یادشده، شبکه دامپزشکی با همکاری بخش خصوصی در مبارزه با بیماریهای طیور 36 میلیون و 877 هزار و 500 دز واکسنهای مختلف مصرف کرده است.
این مسئول اضافه کرد: این مبارزه علیه بیماریهای برونشیت، آنفلونزا، گامبورو و نیوکاسل طیور انجام شده است.

---------------------------------------------------

 

سخنرانی قبل از خطبه نماز جمعه سمنان توسط معاونت فنی اداره کل دامپزشکی استان سمنان
 
 دکتر محمد سعیدی معاون فنی اداره کل دامپزشکی استان در سمنان قبل از خطبه های نماز جمعه 16/7/89 به مناسبت روز ملی دامپزشکی گزارشی از عملکرد فعالیتهای سازمان دامپزشکی کشور به نمازگزاران جمعه ارائه نمود.
 وی با اشاره به فعالیتهای مهم دامپزشکی در مبارزه با بیماریهای مشترک بین انسان و دام به ویژه بیماریهای خطرناک بازپدید و نوپدید خاطر نشان کرد: این بیماریها در صورت عدم پیشگیری و کنترل نامطلوب می تواند سلامت عمومی جامعه را به خطر انداخته و در نهایت امنیت کشور مورد تهدید قرار گیرد.
---------------------------------------------------

 

صعود تیم کوهنوردی سازمان دامپزشکی کشور به قله توچال + تصویر

 

تیم 9 نفره کوهنوردی سازمان دامپزشکی کشور به قله توچال صعود کرد.
به منظور بالا بردن روحیه ی ورزشی و ایجاد انگیزه شغلی در پایان یک هفته کار و تلاش، هیأت کوهنوردی سازمان در تاریخ 8 مهرماه سال‌جاری به همراه خواهران و برادران علاقه مند به کوهنوردی، به قله توچال صعود کرد.
به گزارش مسئول ورزش سازمان دامپزشکی، ساعت 6 صبح روز پنجشنبه 8 مهر ماه، 9 نفر از همکاران شاغل و بازنشسته سازمان دامپزشکی به شرح ذیل مجهز به تجهیزات کوهنوردی از مسیر دره ی خوش آب و هوای درکه به سمت ایستگاه پلنگ چال با نظم و آرایش خاصی براه افتاده و پس از طی مسیر رأس ساعت 10 صبح، در ایستگاه پلنگ چال جهت بازسازی قوای جسمانی،استراحت و صرف صبحانه توقف کوتاهی نموده و پس از آن از مسیر سخت و طولانی قله پلنگ چال به سمت ایستگاه 6 توچال حرکت کردند و سرانجام گروه کوهنوردان ساعت 13 موفق به صعود به ایستگاه 6 توچال شدند.
گروه پس از توقف و به منظور صرف نهار و انجام فرائض دینی با تله کابین به پایین برگشتند. همچنین این صعود به منظور آمادگی گروه کوهنوردان جهت اعزام به استان های کشور پیش بینی گردید تا افرادی که توانایی صعود به قله ها ی سخت را دارند در این صعود انتخاب شوند. قابل ذکر است با یک وعده غذای سرد از کوهنوردان توسط سازمان پذیرایی به عمل آمد.
اسامی کوهنوردان : آقایان: جعفری- حقوردی- سلیمان زاده- محمودی- قره داغی- قبادی- اصلانی- فرزانه- آتش بار

 

نظر شما
ادامه